لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

«بازداشت شماری» در ارتباط با انفجار انتحاری در مسجد شيعيان در کويت


یکی از مجروحان حادثه حمله به مسجد شیعیان در کویت
یکی از مجروحان حادثه حمله به مسجد شیعیان در کویت

منابع دولتی کويت روز شنبه ششم تيرماه از بازداشت شماری در ارتباط با انفجار انتحاری روز جمعه در مسجد «امام صادق» در پايتخت اين کشور خبر داده اند. وزارت کشور کويت نيز اعلام کرده است، مالک خودرويی که عامل انتحاری حمله را به اين مسجد رسانده، بازداشت شده است.

به گزارش رويترز، وزارت کشور کويت در بيانيه ای اعلام کرده است که هم اکنون جستجو برای يافتن راننده خودوريی که عامل انتحاری را به مسجد «امام صادق» کويت رسانده ادامه دارد.

در حمله انتحاری روز جمعه به مسجد شيعيان در پايتخت کويت دستکم ۲۷ نفر کشته و ۲۰۰ نفر زخمی شدند. به گفته سفير ايران در کويت، دو شهروندان ايرانی در اين انفجار کشته و پنج ايرانی ديگر نيز مجروح شده اند.

عليرضا عنايتی، سفير ايران در کويت، گفته بود که سيد رضا موحدی و «بوماجد» دو ايرانی کشته شده در انفجار مسجد شيعيان هستند و قرار است جنازه «بوماجد» برای تشييع به شهر آبادان منتقل شود.

به گفته عليرضا عنايتی، سيد رضا موحدی که در کويت در يک بقالی کار می‌کرده «اصالتا» از شهرستان لار استان فارس و «بوماجد» نيز که در يک پارچه‌فروشی مشغول به کار بوده «اصالتا» اهوازی بوده است.

در همين حال، يک مقام امنيتی کويت به رويترز گفته است که «شماری» در ارتباط با انفجار انتحاری در مسجد شيعيان در پايتخت اين کشور بازداشت شده اند.

به گزارش رويترز، روز شنبه مراسم تشيیع جنازه شماری از کشته شدگان انفجار انتحاری مسجد شيعيان در کويت برگزار شده است.

در اين مراسم، تشيیع کنندگان علاوه بر پرچم کويت، پرچم های سياه، سبز و سرخی را با خود حمل می کردند. طبق اين گزارش تشیيع کنندگان شعارهايی همچون ؛‌«مرگ بر داعش» سر می دادند.

به گزارش رويترز، شيخ محمد خالد الصباح، وزير کشور کويت نيز گفته است: دستان شيطانی کسانی که در امنیت کشور ما مداخله می کنند را قطع خواهيم کرد.

اين در حالی است که گروه خلافت اسلامی، موسوم به داعش مسئوليت حمله به مسجد شيعيان در کويت را برعهده گرفته است و عامل انتحاری را «ابو سليمان الموحد» معرفی کرده است.

اين گروه در شبکه های اجتماعی از حمله به مسجد شيعيان در کويت به عنوان حمله به «معبد مرتدان» و رافضی ها ياد کرده است.

به گزارش رويترز، اکثريت جمعيت کويت را اهل تسنن تشکيل می دهند و شيعيان در حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد جمعيت اين کشور هستند.

XS
SM
MD
LG