لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۶

ادامه حبس بهاره هدایت و رسول بداقی؛ کیوان مهرگان به زندان رفت


کیوان مهرگان (راست)، بهاره هدایت (مرکز) و رسول بداقی
کیوان مهرگان (راست)، بهاره هدایت (مرکز) و رسول بداقی

بهاره هدایت، از زندانیان سیاسی که حکم آزادی‌اش از زندان اوین صادر شده بود، پیش از آزادی از زندان، به گذراندن دو سال حبس دیگر محکوم شد.

خانم هدایت که از سال ۱۳۸۸ زندانی است، به امین احمدیان، همسر خود خبر داده که «پس از احضار به اجرای احکام به وی ابلاغ شده که چهار روز پیش از آن، حکم آزادی‌اش آمده و از روز سه‌شنبه، حکم دو سال تعلیقی پرونده‌اش اجرا شده است».

به گزارش روز چهارشنبه چهارم شهریور سایت کلمه، درخواست اجرای حکم تعلیقی بهاره هدایت توسط «شخص» عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به قاضی مقیسه داده شده «تا از آزادی بهاره هدایت با ظاهری قانونی ممانعت شود».

دو سال زندان جدید برای این فعال سابق دانشجویی ناشی از حکمی است که در سال ۱۳۸۵ و به دنبال بازداشت او در تجمعی که برای حمایت از حقوق زنان در میدان هفت تیر تهران برگزار شده بود، صادر شد.

این حکم، تعلیقی بود تا اینکه خانم هدایت در سال ۱۳۸۸ و پس از انتخابات ریاست جمهوری مناقشه‌برانگیز آن سال، به اتهاماتی مانند توهین به رهبری، توهین به رییس جمهوری و اقدام علیه امنیت ملی به شش سال زندان محکوم شد.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی حقوق معلم و کارگر و سایت کلمه خبر داده‌اند در حالی که بیش از ۲۰ روز از پایان شش سال حبس رسول بداقی، معلم زندانی، می‌گذرد همچنان از آزادی او ممانعت می‌شود.

آقای بداقی از فعالان صنفی معلمان ایران بود که در شهریور ۸۸ بازداشت و پس از چندین ماه بازداشت، محاکمه و به شش سال زندان محکوم شد.

او در تمام دوران زندان خود اجازه استفاده از حق مرخصی را نداشت.

کیوان مهرگان، روزنامه‌نگار و مستندساز نیز برای اجرای یک سال حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش سایت کلمه، آقای مهرگان در سال ۱۳۹۰ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی، سیاسی، فرهنگی و مجازی محکوم شده بود.

این روزنامه‌نگار در سال ۸۸ نیز بازداشت و پس از دو ماه با قرار وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شده بوده بود.

کیوان مهرگان همچنین در زمستان ۹۱ در جریان بازداشت تعدادی از روزنامه‌نگاران دستگیر و پس از نزدیک به یک ماه آزاد شد.

XS
SM
MD
LG