لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۵

نیروهای دولتی سوریه محاصره یک پایگاه هوایی در حلب را «شکستند»


ادوات نظامی نیروهای دولتی سوریه در حلب
ادوات نظامی نیروهای دولتی سوریه در حلب

بنا به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، ارتش و متحدان بشار اسد، موفق شده‌اند پس از نزدیک به دو سال، یک پایگاه هوایی در حلب را از محاصره گروه موسوم به «حکومت اسلامی» درآورده و خدمه نظامی داخل آن را آزاد کنند.

پایگاه کویروس در شرق حلب، واقع در مناطق شمالی سوریه، بنا به گزارش رسانه‌های محلی در روز ۱۹ آبان به کنترل نیروهای دولتی درآمده است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید این رخداد، مهم‌ترین پیروزی ارتش و متحدان بشار اسد از زمانی‌ست که روسیه، حملاتی هوایی را در حمایت از نیروهای هوادار اسد آغاز کرده است.

حملات هوایی سوریه در پایان ماه سپتامبر، تقریبا یک ‌ماه و نیم پیش آغاز شده است.

بنا بر گزارش‌ها نیروهای ارتش روسیه طی هفته‌های گذشته، بیش از ۱۶۰۰ سورتی پرواز انجام داده‌اند و گروه‌های مختلفی از شورشیان هدف حملات آن‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، بشار اسد، رئیس‌جمهوری آن کشور به فرمانده پایگاه هوایی به خاطر مقاومت او و نیروهایش در این دو سال و نیز سربازانی که توانسته‌اند محاصره را بشکنند، تبریک گفته است.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است نیز گزارش‌های مشابهی را منتشر کرده و از شکسته شدن محاصره «کویروس» خبر داده است.

پیش از این بستگان و اعضای خانواده سربازانی که در پایگاه هوایی کویروس تحت محاصره قرار داشتند، اعتراضاتی را انجام داده و از دولت اسد خواسته بودند برای آزادی آنها اقدامات بیشتری انجام دهد.

XS
SM
MD
LG