لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۱

ادامه جنجال پارک حقانی در تهران بر سر کارتن‌خواب‌ها


تجمع اعتراضی اهالی محله هرندی در پارک حقانی
تجمع اعتراضی اهالی محله هرندی در پارک حقانی

«ایرنا» خبرگزاری دولتی ایران از تجمع گروهی از اهالی محله «هرندی» تهران خبر داده است که نسبت به کمک «افراد خیر» به معتادانی که مدت‌ها است در پارک حقانی در جنوب پایتخت سکونت دارند، معترض هستند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری٬ تجمع یادشده شامگاه چهارشنبه (۲۰ آبان) مقابل پارک «حقانی» صورت گرفت و تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با مضمون «ما امنیت می‌خواهیم»، «ما چماق‌دار نیستیم آرامش می‌خواهیم» و «آرامش و امنیت را به محله ما برگردانید» در دست داشتند.

«باشگاه خبرنگاران جوان» و خبرگزاری «مهر» نیز گزارش‌ها و اخباری از این تجمع منتشر کرده و نوشته‌اند تجمع‌کنندگان نسبت به حضور معتادان در اطراف محل سکونت خود اعتراض داشتند.

پارک «حقانی» که در محدوده «شوش» یکی از مناطق جنوبی شهر تهران قرار دارد، در روزهای اخیر صحنه برخورد اهالی این محله با «کارتن‌خواب‌ها» و «معتادان» بوده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران٬ روز دوشنبه (۱۸ آبان‌ماه) گروهی ناشناس (حدود ۳۰ نفر) با سلاح سرد به ساکنان بی‌خانمان این پارک حمله کرده و چادر و وسایل آن‌ها را به آتش کشیدند.

پس‌ازاین حمله٬ گروه از مردم نیز به آسیب‌دیدگان این حادثه کمک کرده‌اند که این اقدام با اعتراض گروه دیگری از ساکنان محله «هرندی» مواجه شده است.

معترضان خواستار پاک‌سازی پارک «حقانی» از حضور معتادان و بی‌خانمان‌ها هستند که پیش‌تر مسئولان شهرداری تهران نیز به برخی از خواسته‌های آن‌ها پاسخ مثبت داده بودند.

۲۰ شهریورماه سال جاری، فرزاد هوشیار پارسیان٬ مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از جمع‌آوری بیش از ۷۰۰ معتاد «متجاهر» و کارتن‌خواب در محله «هرندی» خبر داده بود.

هوشیار پارسیان گفته «تحقیقات ما نشان می‌دهد یکی از خواسته‌های ساکنان محله هرندی در چند سال اخیر معطوف به برخورد با معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها بوده است.»

خبرگزاری مهر گزارش کرده که طی دو سال گذشته ۱۵۰۰ تا دو هزار «کارتن‌خواب معتاد» در پارک «حقانی» ساکن شده‌اند و این موضوع باعث نارضایتی اهالی محله «هرندی» شده است.

این خبرگزاری افزوده حمله به «کارتن‌خواب‌های معتاد قابل پیش‌بینی بود» چراکه پیش‌تر «اهالی و معتمدان محل نسبت به اقدام شخصی برای راندن کارتن‌خواب‌ها از این محله هشدار داده بودند.»

«معتاد متجاهر» به معتادانی می‌گویند که اعتیاد خود را پنهان نکرده و در فضای عمومی مواد مخدر، مصرف می‌کنند.

XS
SM
MD
LG