لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۴

اعتراض تهیه‌کننده «جامه‌دران» به ممنوع‌التصویری آهنگرانی و کوثری


باران کوثری
باران کوثری

تهیه‌کننده فیلم ایرانی «جامه‌دران» ضمن اعتراض به ممنوع‌التصویر شدن پگاه آهنگرانی و باران کوثری، دو بازیگر این فیلم، در تلویزیون حکومتی ایران خبر داد که سازمان صداوسیما به او اعلام کرده است که «نام و تصویر این دو بازیگر در تیزر فیلم نباید باشد».

جمال ساداتیان، تهیه‌کننده، روز دوشنبه، ۲۵ آبان، در مصاحبه با وب‌سایت خبری تابناک گفت: «من از اصل موضوع بی‌اطلاعم، تنها چیزی که می‌دانم این است که دو شب پیش با من از سازمان صداوسیما تماس گرفتند و گفتند، نام و تصویر این دو بازیگر در تیزر فیلم نباید باشد.»

آقای ساداتیان با اشاره به انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی افزود: «صداوسیما هیچ توجیهی برای چنین مواردی ندارد و همین باعث به وجود آمدن شکاف بیشتر بین مردم و رسانه ملی می‌شود.»

آقای ساداتیان اضافه کرد: «در دولت یازدهم قرار بر این بود که وحدت و همدلی بیشتر باشد و کمتر شاهد رفتارهای دوگانه باشیم.»

وب‌سایت تابناک نیز در مطلبی به ممنوعیت نمایش تصویر این دو بازیگر در صداوسیما با وجود این که وزارت ارشاد به این فیلم مجوز داده انتقاد کرده است.

روزنامه شرق چاپ تهران روز یک‌شنبه گذشته خبر داده بود که یک روز پس از آغاز اکران رسمی فیلم «جامه‌دران» تصویر پگاه آهنگرانی و باران کوثری، دو بازیگر اصلی این فیلم، از تیزر آن حذف شده است.

حمیدرضا قطبی، کارگردان این فیلم، در واکنش به این اقدام گفت: «تلویزیون خودش تصویر این دو بازیگر را ممیزی کرده است. تیزرهای روز اول، کامل پخش شده و روز دوم تصویر و اسم پگاه آهنگرانی و باران کوثری از تیزرها حذف شده و ما درنهایت حیرت و تعجبیم.»

به گفته روزنامه شرق، «ظاهرا گفته شده» دلیل این ممیزی، پرونده‌های قضایی این دو بازیگر است.

پگاه آهنگرانی در سال ۱۳۹۰ بازداشت و در سال ۹۲ در دادگاه بدوی به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی از طرفداران جنبش اصلاح‌طلبان در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی و در انتخابات سال ۸۸ نیز از فعالان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود.

باران کوثری نیز از طرفداران میرحسین موسوی بود و در تعدادی مراسم در حمایت از او حضور پیدا کرده بود.

در سال‌های گذشته پخش تصویر تعدادی از بازیگران در صداوسیما ممنوع شده است. از جمله پیش از این اسم و تصویر و صدای «فاطمه معتمدآریا» نیز در پی ممنوع‌التصویری او در سیما، از تیزرهای فیلم «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم‌پور نیز حذف شده بود.

با این حال خبرگزاری ایسکانیوز خبر داده بود که هفته گذشته تصویر فاطمه معتمدآریا در قالب تیزر فیلم «اینجا بدون من» در برنامه «هنر پنجم» از شبکه «شما» پخش شده است.

XS
SM
MD
LG