لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۴

لغو مسابقه فوتبال آلمان و هلند به خاطر تهدید انفجار بمب


تخلیه استادیوم در هانوفر. سه‌شنبه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵
تخلیه استادیوم در هانوفر. سه‌شنبه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵

گزارش‌های رسیده حاکی است که مسابقه فوتبال دوستانه که قرار بود روز سه‌شنبه ۲۶ آبان بین آلمان و هلند در شهر هانوفر آلمان برگزار شود کمی پیش از آغاز مسابقه، به خاطر «تهدید بمب‌گذاری از سوی یک گروه اسلام‌گرا» لغو شده‌است.

«فولکر کلووه»، رئیس پلیس هانوفر در این رابطه به خبرگزاری آلمان گفت که «اطلاعاتی واقعی دریافت کرده‌ایم که فردی قصد داشته‌است در داخل استادیوم بمب منفجر کند.»

وی هم‌چنین گفت که این تهدید «جدی» است و یک سناریوی تهدید واقعی «برای تمام شهر هانوفر» وجود داشته‌است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «فولکر کلووه» از مردم هانوفر خواسته است تا به خانه‌های خود رفته، به ورزشگاه‌ها نیایند و در گروه‌های بزرگ حرکت نکنند.

«یورگ هوفمایستر»، سخنگوی پلیس آلمان، نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که شیئی ناشناس در ورزشگاه پیدا شده و به این خاطر پلیس در حال تخلیه استادیوم از همه حاضران در آن است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به همراه چند تن از مقامات دیگر آلمانی نیز قرار بود برای تماشای بازی، در ورزشگاه هانوفر حضور یابند.

وزیران دفاع و ورزش هلند نیز که برای حضور در محل تماشاگران این مسابقه راهی استادیوم هانوفر بودند هم‌اینک به هلند بازگشته‌اند.

خبرگزاری آلمان از قول مقام‌های امنیتی در برلین خبر می‌دهد که یک سرویس اطلاعاتی خارجی به آلمان در مورد احتمال یک حمله از سوی افراط‌گرایان مسلمان هشدار داده است.

در همین حال خبر می‌رسد که یک محل اجرای کنسرت نیز به نام «ت‌ِاوئی-آرنا» در هانوفر پیش از آغاز اجرای یک برنامه موسیقی با ۹۰۰ تماشاچی در ارتباط با خطر بمب‌گذاری تخلیه شده‌است.

از سوی دیگر شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز از پیدا شدن یک دستگاه مشکوک در ایستگاه قطار هانوفر خبر می‌دهد.

هم‌چنین خبر می‌رسد که در این رابطه، پلیس بخش‌هایی از ایستگاه قطار هانوفر و چندین ایستگاه مترو این شهر را بسته است.

وزیر کشور آلمان قرار است شامگاه سه‌شنبه نشستی خبری در مورد تحولات هانوفر داشته باشد.

مسابقه فوتبال بین آلمان و هلند قرار بود به عنوان «نماد آزادی» و در همبستگی با قربانیان حملات پاریس برگزار شود.

روز جمعه ۲۲ آبان طی شش حمله هم‌زمان به یک سالن اجرای موسیقی، ورزشگاه و چند کافه و بار در پاریس، ۱۳۲ نفر کشته و حدود ۳۵۰ مجروح شدند؛ گروه داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

یک روز پیش از این نیز به خاطر نگرانی‌های امنیتی، مسابقه دوستانه فوتبال اسپانیا و بلژیک در بروکسل لغو شد.

شامگاه سه‌شنبه اما، مسابقه بین تیم فوتبال انگلستان و تیم ملی فوتبال فرانسه با حضور دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، و شاهزاده ویلیام در لندن، تحت تدابیر شدید امنیتی، در موعد مقرر آغاز شد.

XS
SM
MD
LG