لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

قهرمان جودوی ایران در درگیری‌های سوریه کشته شد


مصطفی شیخ‌الاسلامی از قهرمانان رشته ورزشی جودو در ایران
مصطفی شیخ‌الاسلامی از قهرمانان رشته ورزشی جودو در ایران

خبرگزاری فارس اعلام کرد مصطفی شیخ‌الاسلامی از قهرمانان رشته ورزشی جودو در ایران، «در مقام مدافع حرم» در سوریه جان خود را از دست داده‌ است.

بنا بر این گزارش، او سابقه قهرمانی در مسابقات مختلف را دارد و برادر محمدحسین شیخ‌الاسلامی عضو سابق تیم ملی جودوی ایران است.

شیخ‌الاسلامی نخستین ورزشکار ایرانی است که به جمع کشته‌شدگان ایران در حوادث سوریه پیوسته‌ است.

مسئولین مختلف فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران با خانواده شیخ‌الاسلامی ابراز همدردی کرده‌اند.

​مراسم تشییع جسد مصطفی شیخ‌الاسلامی صبح پنج‌شنبه از مقابل منزل او در شهرستان چالوس برگزار می‌شود.

با وجود همزمانی این خبر با برکناری رییس فدراسیون جودو و انتصاب سرپرست جدید، سایت فدراسیون جودو، خبر اول خود را به درگذشت شیخ‌الاسلامی اختصاص داده و در صفحه نخست خود عکسی از وی منتشر کرده که وی در آن لباس فرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پوشیده‌ است.

محمدحسین شیخ‌الاسلامی توانست احسان بهرامیان نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون را در مرحله یک چهارم نهایی، با امتیاز ایپون شکست دهد.

خبرگزاری تسنیم در گزارش خود به نقل از محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران، کشته شدن «چهار مازندرانی مدافع حرم در درگیری‌های سوریه» را تایید کرده است.

محمدحسین بابایی این چهار نفر را محرمعلی مرادخانی از شهرستان تنکابن، مصطفی شیخ‌الاسلامی از چالوس، روح‌الله صحرایی از آمل و عبدالرحیم فیروزآبادی از شهرستان نکا معرفی کرده‌است.

فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گویند که برای کمک به دولت عراق در نبرد با شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» (داعش)، «مستشار نظامی» به این کشور فرستاده‌اند و از این «مستشاران نظامی» با نام «مدافعان حرم» یاد می‌کنند.

پس از «عملیات محرم» علیه مخالفان بشار اسد تعداد نیروهای ایرانی کشته شده در سوریه به شکل قابل توجهی افزایش یافته و در همین حال علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، روز ۲۰ آبان گفته بود که کمتر از ۵۰ ایرانی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

«عملیات محرم» از ابتدای ماه محرم و با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، توسط ارتش سوریه و واحدهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان برای بازپس‌گیری شهر حلب در سوریه آغاز شد.

با افزایش آمار کشته‌شدگان ایرانی در سوریه، حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، پنجم آبان گفت که امنیت ایران و سوریه به هم گره خورده است.

XS
SM
MD
LG