لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۰

رهبر گروه جیش الاسلام در سوریه کشته شد


 زهران علوش، رهبر گروه جیش‌الاسلام،
زهران علوش، رهبر گروه جیش‌الاسلام،

فعالان سوری و ارتش سوریه، روز جمعه چهارم دی ماه گفته‌اند که زهران علوش، رهبر گروه جیش‌الاسلام، در جریان یک حمله هوایی در حومه دمشق کشته شده است.

به گزارش رویترز، شورشیان مخالف حکومت بشار اسد گفته‌اند، با کشته شدن زهران علوش ۴۴ ساله ضربه‌ای اساسی به گروه جیش الاسلام در منطقه غوطه در شرق دمشق وارد شده است.

منابع دفاعی به رویترز گفته‌اند، با توجه وجود گروه‌های مختلف و ناهمگون مخالف حکومت در این منطقه، با کشته شدن رهبر گروه جیش الاسلام زمینه تقویت مواضع حکومت بشار اسد در این منطقه فراهم می‌شود.

از زمان آغاز حملات هوایی روسیه به مواضع گروه‌های مخالف حکومت بشار اسد از اواخر سپتامبر تا کنون شماری از فرماندهای گروه‌های مخالف دولت سوریه کشته شده‌اند.

منابع وابسته به شورشیان در سوریه به رویترز گفته‌اند، دستکم ۱۰ موشک به مقر اصلی گروه جیش الاسلام شلیک شده است و زهران علوش به همراه شمار دیگری از رهبران این گروه کشته شده است.

طبق این گزارش، جیش الاسلام مهم‌ترین گروه مخالف در این منطقه به شمار می‌رود و گفته می‌شود این گروه در حدود ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار نیرو دارد.

تلویزیون دولتی سوریه نیز گفته است که علاوه بر رهبر گروه جیش‌الاسلام، شماری از فرماندهان این گروه از جمله جانشین زهران علوش و و سخنگوی این گروه کشته شده اند.

منابع سوری به رویترز گفته اند که گروه جیش الاسلام، حمد ابوویدانی را به عنوان رهبر جدید این گروه معرفی کرده است.

لبیب الانحاس، یک عضو بلندپایه گروه الاحرار شام در این باره گفته است: شهادت علوش نقطه عطفی درتاریخ انقلاب است و گروه‌های شورشی باید بدانند که رژیم پوتین در این جنگ می‌خواهد انها را نابود کند.»

به گزارش رویترز، گروه جیش الاسلام از سال ۲۰۱۳ تاکنون کنترل غوطه شرقی در دمشق را در دست داشته است. اما اخیرا ارتش سوریه عملیاتی را در این منطقه آغاز کرده است.

طبق این گزارش، زهران علوش روز جمعه نشستی با رهبران گروه‌های دیگر داشت که مقرر آنها هدف حملات قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG