لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۲

تظاهرات گروه ضد اسلامی در کلن آلمان


تعدادی از شهروندان آلمان علیه نژادپرستی و خشونت جنسی تظاهرات در کلن تجمع کرده‌اند.
تعدادی از شهروندان آلمان علیه نژادپرستی و خشونت جنسی تظاهرات در کلن تجمع کرده‌اند.

گروه ضد مهاجر و مخالف قوانین اسلامی در آلمان (پگیدا) از طرفداران خود دعوت کرده تا در تظاهراتی که قرار است شنبه ۱۹ دی در شهر کلن برگزار شود، شرکت کنند.

گروه‌های چپ و حامی مهاجران نیز تظاهرات جداگانه‌ای در این شهر برگزار کرده‌اند که در آن خواستار پایان دادن به نژادپرستی و خشونت جنسی علیه زنان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پگیدا محل برگزاری این تظاهرات را مقابل ایستگاه مرکزی قطار و کلیسای جامع شهر کلن اعلام کرده است؛ همان نقطه‌ای که در شب اول ژانویه ۲۰۱۶ حین برگزاری جشن‌های سال نو صدها پسر و مرد عمدتاً «عرب و شمال آفریقایی» به ده‌ها زن و دختر جوان تعرض و در برخی موارد تجاوز جنسی کردند.

این حادثه به مباحث درباره نحوه برخورد جامعه و دولت آلمان با پناهجویانی که از کشورهای جنگ‌زده و ناامن اسلامی و با فرهنگی متفاوت وارد بزرگترین اقتصاد اروپا می‌شوند، دامن زده است.

پگیدا می‌گوید که واقعه شب سال نو در کلن نشانه‌ای دیگر از ناکارآمدی سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است.

تنها در سال گذشته میلادی، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار پناهجو که اکثر قریب به اتفاق آنها از کشورهای اسلامی آمده بودند، درخواست پناهندگی خود را در آلمان به ثبت رساندند.

اکنون خبرگزاری آلمان گزارش داده که حزب دموکرات مسیحی این کشور، حزبی که صدراعظم آلمان عضو آن است، تغییراتی در قوانین این کشور را به رای می‌گذارد که بر اساس آن، پلیس قابلیت بیشتری در بررسی مدارک پناهجویان خواهد داشت.

در صورت تصویب این طرح، دولت آلمان می‌تواند پناهجویانی را که در این کشور مرتکب جرم و جنایت می‌شوند، به کشور خود بازگرداند.

خانم مرکل نیز پشتیبانی خود را از این طرح اعلام کرده است.

یکی دیگر از تبعات حادثه شهر کلن، برکناری رئیس پلیس این شهر با هدف «بازگرداندن اعتماد عمومی» بود.

تا روز جمعه ۲۰۰ شکایت در پلیس کلن درباره حوادث شب اول ژانویه ثبت شده است.

پلیس شهر کلن ۳۱ مظنون این حادثه را بازداشت کرده که ۱۸ نفر آنها از پناهجویان هستند. پنج نفر از بازداشت‌شدگان نیز ایرانی‌اند.

شهر کلن در ایالت نورد راین وستفالن از مراکز فرهنگی و هنری آلمان است. این شهر یکی از متنوع‌ترین بافت‌های نژادی، دینی و جنسیتی آلمان را در خود جای داده است.

XS
SM
MD
LG