لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۱

حمله هاشمی به کسانی که مخالفان خود را انگلیسی می‌خوانند


پنج روز مانده به انتخابات روز یکشنبه گروه‌های شرکت‌کننده در انتخابات بار دیگر با تأکید بر مواضع خود، از طرف مقابل خواستار رعایت انصاف در تبلیغات خود شدند.

همزمان شورای عالی فضای مجازی کشور دستورالعمل فعالیت تبلیغی انتخابات در فضای مجازی را منتشر کرد. هدف از تدوین و ابلاغ این دستورالعمل به نوشته ایسنا از جمله «بهره گیری از فرصت‌های فضای مجازی برای ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردمی در انتخابات و مقابله با تخریب و شائبه‌افکنی علیه نامزد‌ها» اعلام شده است.

این دستورالعمل زمان و محدودیت‌های استفاده تبلیغاتی در فضای مجازی و چگونگی استفاده از پیامک‌های انبوه را تعیین کرده است.

از سوی دیگر و به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از استادان دانشگاه‌ها، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و مراکز آموزش عالی از جمله نسبت به گفته‌های به نظر آقای رفسنجانی «نفاق‌افکنانه» هشدار داد و گفت که «تأسف بیشتر اینجاست که این جریان سخنان خود را از طریق تریبون‌های رسمی می‌زنند».

آقای هاشمی رفسنجانی، با اشاره به آن چه که او تبلیغات مسموم و فعالیت‌های تخریبی برخی از جناح‌ها به خاطر حمایت یا عدم حمایت بیگانگان از برخی نامزدها خواند گفت «محافل و کسانی از روی درماندگی و ضعف استدلال و منطق، به دور از ادب سیاسی و اخلاق اجتماعی» از شخصیت‌های مخالف خود با انتساب تعابیری همچون انگلیسی و نفوذی یاد می‌کنند، در حالی که مردم خوب می‌دانند این تعابیر برای چه کسانی صدق می‌کند.

آقای هاشمی رفسنجانی گفت «عوامل نفوذی واقعی کسانی هستند که با امکانات بیت‌المال سعی در تخریب دیگران دارند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توصیه کرد باید با استفاده ازشیوه‌ی انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ برای پیروزی کسانی ـ ولو کمتر مشهورـ مبارزه کرد.

آقای رفسنجانی در پیام تلویزیونی خود در صدا و سیما هم با اشاره به ناامنی در منطقه این انتخابات را سرنوشت‌ساز خوانده است.

مهدی مهدوی آزاد، روزنامه‌نگار وتحلیلگر در آلمان، درباره انگیزه آقای رفسنجانی از این گفته‌ها و اهمیت آن به رادیو فردا می‌گوید: گفته‌های آقای رفسنجانی پاتکی است به اصولگرایان تندرو که مخالفین خود را عامل نفوذی می‌خوانند.

گزارش جواد کوروشی از آخرین رویدادهای انتخاباتی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:54 0:00
لینک مستقیم

محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین هم روز یکشنبه در پیامی که در رسانه‌ها قرار گرفت، از واجدین شرایط خواست در انتخابات شرکت کنند. آقای خاتمی پیشنهاد کرد که همه جریانات توافق کنند که لیست ها به نام لیست امید در اختیار مردم قرار گیرد.

محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج هم روز یکشنبه در جمع بسیجیان گفت «انگلیس الان در انتخابات ما دخالت کرده و به فکر تشکیل مجلسی است که از طریق آن بتواند قراردادهای استعماری نفتی با ایران امضا کند» و قاسم سلیمانی را در تهران زمین‌گیر کند تا نتواند در سوریه از حرم دفاع کند.

XS
SM
MD
LG