لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۹

منتجب‌نیا: می‌خواهند یک میلیون نفر را برای رأی دادن به تهران بیاورند


رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی
رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی

رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ایران، می‌گوید که اصول‌گرایان برای آوردن «یک میلیون نفر به تهران» با هدف بالا بردن رأی نامزدهای خود در حوزه انتخابیه تهران «جلسات سری» برگزار کرده‌اند.

آقای منتجب‌نیا روز سه‌شنبه، چهارم اسفند، در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: «از چند ماه قبل خبردار شدیم تندروها در جلسات سری تصمیم گرفتند جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را از روستاها به تهران بیاورند و بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفتند تا آنها در تهران رای بدهند و آرای خود را بالا ببرند.»

وی افزود: «لذا برای این مسئله باید وزارت کشور فکری کند، چرا که برخی نهادها از پول بیت‌المال هزینه می‌کنند تا مردم را برای رأی دادن به تهران بیاورند.»

حزب اعتماد ملی که رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام آن است در سال ۱۳۸۴ توسط مهدی کروبی پایه‌گذاری شد و شماری از اعضای این حزب در زمان اعتراضات سال ۸۸ بازداشت شدند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در ادامه مصاحبه خود با ایلنا همچنین گفت که «شایعه» تعطیلی روز شنبه «بازی انتخاباتی» اصول‌گرایان است.

او اظهار داشت که «اصول‌گرایان و تندروها با مسئله تعطیلی روز شنبه تلاش می‌کنند دولت را وادار به تعطیلی مدارس کنند و مردم به مسافرت بروند و در تهران نباشند تا لیست اصلاح‌طلبان رأی نیاورد و با مشارکت حداقلی پیروز انتخابات شوند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «تندروها می‌دانند اگر مردم پای صندوق نیایند، آنها شکست می‌خورند، لذا می‌خواهند مشارکت مردم کم باشد. به همین دلیل این هشدار را به اعضای دولت و مردم می‌دهم که ما از این تعطیلات ضربه خوردیم و یادآوری می‌کنم که از خیانت‌های دولت قبل همین تعطیلی‌های مکرر بود. این توطئه خطرناکی است؛ نکند دولت تحت تأثیر این فشارها قرار گیرد.»

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان، روز جمعه، هفتم اسفند، برگزار می‌شود.

رد صلاحیت‌های گسترده‌ای که در این دور از انتخابات انجام شده به‌ویژه دامن شمار زیادی از نامزدهای اصلاح‌طلب را گرفته‌ است.

XS
SM
MD
LG