لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۴

وزارت کشور: از نظر ما محمدرضا نجفی منتخب مردم تهران است


حسینعلی امیری، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور ایران است.
حسینعلی امیری، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور ایران است.

سخنگوی وزارت کشور ایران، گفته که از نظر این وزارتخانه، محمدرضا نجفی «منتخب مردم» تهران در مجلس دهم است.

حسینعلی امیری، شنبه ۲۲ بهمن، گفته است: «مصداقی صحبت نمی‌کنم اما آن چیزی که مربوط به مقدمات ثبت‌نام بود در وزارت کشور برای آقای نجفی قانونی انجام گرفته است».

به گزارش ایلنا، سخنگوی وزارت کشور در عین حال گفته که از این به بعد، شورای نگهبان است که باید درباره آقای نجفی تصمیم بگیرد.

محمدرضا نجفی از اعضای فهرست اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس دهم از حوزه تهران بود که توانست با بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار رای، نفر بیست و هشتم سهمیه ۳۰ نفری پایتخت در مجلس شورای اسلامی باشد.

این در حالی است که پس از برگزاری انتخابات، عبدالرضا داوری، از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، با ارسال شکایتی به وزیر کشور، گفت که آقای نجفی در تیرماه سال جاری به عنوان «سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری مرکزی» منصوب شده و به همین خاطر نمی‌توانسته کاندیدای انتخابات باشد.

بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاندیداهای انتخابات که برخی مشاغل دولتی و حکومتی را در اختیار دارند، باید شش ماه قبل از ثبت‌نام در انتخابات، از سمت خود استعفا دهند.

در صورت ابطال کاندیداتوری محمدرضا نجفی و ممانعت از راهیابی او به مجلس، غلامعلی حداد عادل، به عنوان نفر ۳۱ انتخابات در تهران، جانشین او خواهد شد.

XS
SM
MD
LG