لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۸

۳۸۰ قربانی در تصادفات جاده‌ای تعطیلات نوروز


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ایران روز شنبه، ۱۴ فروردین، خبر داد که در تعطیلات نوروزی امسال حدود ۳۸۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی درجا، سر صحنه تصادف، کشته شده‌اند.

به گفته تقی مهری، تعدادی از سانحه‌دیدگان نیز پس از انتقال به بیمارستان درگذشته‌اند که این امر باعث می‌شود شمار کل تلفات حوادث رانندگی در ایام تعطیلات بیش از این تعداد باشد.

آقای مهری که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت که در ۱۷ روز طرح ترافیک نوروزی در جاده‌های کشور در مجموع ۲۹۴ مورد تصادف منجر به فوت رخ داده است و ۱۴۷ راننده نیز در این میان مقصر شناخته شده‌اند.

آخرین آماری که راهنمایی و رانندگی ایران منتشر کرده بود عنوان می‌کرد که از ۲۵ اسفند ۹۴ تا نهم فروردین امسال، «حدود ۳۰۰ نفر» در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند.

همه ‌ساله و با آغاز سال نو و شروع تعطیلات نوروزی، حجم سفرهای برون‌شهری و تصادف جاده‌ای افزایش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

روز جمعه، ششم فروردین در یک تصادف رانندگی در جاده کازرون – شیراز، شش عضو یک خانواده از جمله یک کودک پنج ماهه و یک کودک چهار ساله کشته شدند.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا به نقل از آمار پزشکی قانونی منتشر کرده است، ۹۶۸ نفر در نوروز ۹۴ در حوادث رانندگی کشته شدند که نسبت به نوروز پیش از آن ۱۰.۷ درصد کاهش داشته است.

در نوروز ۹۲ نیز هزار و ۲۲۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده بودند. در نوروز ۹۱ اما این رقم ۸۶ نفر کمتر یعنی هزار و ۱۴۱ نفر بود. در نوروز ۹۰ نیز هزار و ۳۱۸ نفر در حوادث رانندگی کشته شده بودند.

مسعود حبیبی، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، پیش از این گفته بود که در اثر تصادفات جاده‌ای روزانه صد نفر به تعداد معلولان در سراسر کشور اضافه می‌شود.

از روز ۲۰ اسفند ۹۴ کمپینی با عنوان «نه به تصادفات جاده‌ای» با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و با حضور تعدادی از مقام‌های رسمی ایران کار خود را آغاز کرده است.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، ۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر در حوادث رانندگی سال۹۳ کشته شدند که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن ۶.۲ درصد کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG