لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۰

مدارس و دانشگاه‌های شهرهای خوزستان تعطیل شدند


آلودگی هوای شهر اهواز در بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین
آلودگی هوای شهر اهواز در بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین

اداره مدیریت بحران استانداری خوزستان، اعلام کرد مدرسه‌ها و دانشگاه‌های ۱۸ شهر استان خوزستان، به دلیل شرایط بد جوی و افزایش ریزگردها، در روز چهارشنبه ۲۵ فروردین تعطیل هستند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از هاشم بالدی، مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفته است تمام مقاطع آموزشی از دبستان تا دانشگاه در اهواز، بهبهان، دزفول، اندیمشك، ایذه، شوشتر، باغ‌ملک، اندیكا، شوش، مسجدسلیمان، هویزه، كارون، دشت آزادگان، گتوند، آغاجاری، حمیدیه، لالی و باوی تعطیل خواهند بود.

با این همه فعالیت موسسات و اداره‌های دولتی برقرار است.

با افزایش مجدد ریزگردها در استان خوزستان، طی دو روز گذشته، مدارس خرمشهر و آبادان، عصر سه‌شنبه تعطیل شده بودند.

ساعت ۳ بعد از ظهر همان روز گردوغبار در اهواز به ۱۳۸۴ میکروگرم در متر مکعب رسید در آبادان اما وضعیت از این هم بدتر بود و ریزگردها تا ۴۰۸۵ میکروگرم افزایش پیدا کردند.

استاندارد در نظر گرفته‌شده برای اعلام اولیه آلودگی هوا، افزایش ریزگرد‌ها به بیش از ۱۵۰ میکروگرم در هر مترمکعب است. بسته به میزان آلودگی، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی اداره‌های دولتی در معرض تعطیلی قرار می‌گیرند.

استان خوزستان و دیگر استان‌های غربی ایران طی سال‌های گذشته بارها با آلودگی شدید هوا و افزایش پدیده ریزگردها روبه‌رو شده‌اند.

انتقال ریزگردها از کشورهای هم‌جوار و نزدیک به ایران، از اردن و سوریه تا عربستان یا کم‌آبی و خشک‌شدن تدریجی اراضی غرب ایران، از جمله موارد افزایش آلودگی هوا عنوان می‌شوند.

XS
SM
MD
LG