لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۱

«وزارت کشور آماده ارائه مجوز به سایت‌های همسریابی است»


رئیس اداره «سرمایه اجتماعی، امور فرهنگی و سبک زندگی» وزارت کشور از آمادگی این وزارتخانه برای مجوز به سایت‌های همسریابی در ایران خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ۲۴ فروردین خبرگزاری مهر٬ اسماعیل کوچکیان این مطلب را نشست هم‌اندیشی سایت‌های همسرگزینی بیان کرده است.

کوچکیان در این نشست گفته نباید مانع فعالیت‌ سایت‌های همسریابی شد و باید آن‌ها را «در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد» تعریف کرد و «تخصص‌های مورد نیاز را به آن‌ها ارائه دهیم.»

این مقام مسئول افزوده «باید جلسات کاری با حضور دستگاه‌های مسئول برگزار شود تا عوارض این سایت‌ها را به حداقل برسانیم و ارائه مجوز به این سایت‌ها باید راحت و آسان باشد.»

حسین بزرگمنش٬ نماینده وزارت ارشاد هم در این نشست اعلام کرده این وزارتخانه هر هفته به طور متوسط دو یا سه درخواست برای کسب مجوز فعالیت سایت‌های همسریابی دریافت می‌کند.

بزرگمنش افزوده از آنجا که مسائل مربوط به این سایت‌ها به وزارت ورزش و جوانان محول شده٬ درخواست تقاضای مجوز در وزارت ارشاد به «در بسته می‌خورد.»

شهریور سال ۱۳۹۳ محمود گلزاری٬ معاون وزیر ورزش و جوانان از فعالیت ۳۰۰ سایت همسریابی «غیرقانونی» خبر داده و گفته بود فعالیت آن‌ها «باعث به وجود آمدن مشکلات در فضای واقعی» می‌شود.

فعالیت سایت‌های همسریابی در ایران که از سال‌ها پیش به طور غیررسمی آغاز شده همواره موضوعی جنجال‌برانگیز نزد مقام‌های جمهوری اسلامی بوده است.

مقام‌های ایران با فعالیت این سایت‌ها با احتیاط برخورد می‌کنند و در موارد زیادی نیز اقدام به فیل‌تر آن‌ها کرده‌اند.

وزارت ورزش و جوانان که مسئول سازماندهی این سایت‌ها شده نی زاعلام کرده سایت مرجعی در این زمینه راه‌اندازی خواهد کرد.

در یک سال گذشته برخی از نهاد‌های مذهبی هم اقدام به راه‌اندازی سایت‌های همسریابی کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG