لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۱

پوردستان: در همه دنیا قادر به انجام مأموریت هستیم


احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران
احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران

احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران روز یک‌شنبه، دوم خرداد، در حین برگزاری رزمایش تازه‌ای با نام «بیت‌المقدس ۲۸» گفت که «در این رزمایش انواع تاکتیک‌های جنگ نامتقارن تمرین شده و رزمندگان نزاجا نشان خواهند داد نه تنها در ایران بلکه هرکجا که لازم باشد و فرمانده معظم کل قوا دستور دهند، در همه دنیا قادر به انجام مأموریت هستند.»

به گزارش خبرگزاری‌های فارس و ایرنا، مرحله‌های نخست و دوم رزمایش ارتش یکشنبه در منطقه کویری مرنجاب آران و بیدگل در نزدیکی کاشان صورت گرفت و دوشنبه مرحله سوم رزمایش در نصرآباد اصفهان ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، در جریان تمرین‌های نظامی روز یکشنبه، چهار فروند راکت فجر، دو فروند موشک نازعات و چند فروند راکت‌های ۱۲۲ میلی‌متری شلیک شد تا «اهداف از پیش تعیین شده مورد اصابت قرار گیرد».

خبرگزاری مهر نیز جزئیات بیشتری در مورد نوع موشک‌ها و راکت‌های شلیک شده منتشر کرده و نوشته‌است، موشک‌های نازعات از نوع N۱۰ وN۶، و راکت‌های شلیک شده چهار فروند از نوع فجر ۵ و همچنین ۱۵ فروند کاتیوشا همراه با چهار توپ از نوع N۴۵ بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در رزمایش یکشنبه، به طور تلویحی از کشورهای همسایه و منطقه خواست، نگران این تمرین‌های نظامی ایران نباشند؛ به گزارش مهر، او گفت «پیام رزمایش برای کشورهای منطقه، صلح و دوستی است».

تمرینات «عملیات ویژه» تکاوران ارتش

علی محرابی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش، با «موفقیت‌آمیز» نامیدن شلیک‌های راکتی و موشکی، گفت در این رزمایش «آخرین تاکتیک‌های دفاعی و موشکی با جدیدترین سلاح‌ها و به صورت واقعی، تمرین می‌شود».

وی افزود که تیپ ۶۵ نوهد [نیروهای ویژه هوابرد] ارتش نیز در مرحله دوم این رزمایش، «عملیات ویژه» خود را انجام می‌دهد، اما او جزئیاتی در مورد این «عملیات ویژه» ارائه نداده‌است.

تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش، تیپ نیروهای تکاوری است که به تازگی نام آن در ارتباط با اعزام شماری از تکاورانش به سوریه مطرح شده بود.

عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش ایران ماه گذشته تأکید کرده بود که به ارتش مسئولیتی در اعزام «نیروی مستشاری» به سوریه واگذار نشده و نیروهای تیپ ۶۵ نوهد ارتش در چارچوب اقدامات نهادهایی که مسئول این امر هستند، به سوریه اعزام شده‌اند.

اما در نخستین روزهای رسانه‌ای شدن خبر حضور نیروهای تیپ نوهد ارتش نیز جسد شماری از کشته‌های آن به ایران برگردانده شد.

احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، روز ۲۳ فروردین گفته‌بود که «با فضای جدید از جنگ‌های نیابتی در سوریه روبه‌رو هستیم» و «وظیفه میدانی داریم که این تهدیدات را شناسایی کنیم و لذا تعدادی از کارکنان نزاجا [نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران] را اعزام کردیم تا این فضا را درک کنند».

XS
SM
MD
LG