لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۶

نگرانی از وضعیت سلامت مریم نقاش زرگران،مسیحی زندانی


مریم (نسیم) نقاش زرگران،نوکیش مسیحی
مریم (نسیم) نقاش زرگران،نوکیش مسیحی

منصور برجی سخنگوی «کمیته ماده ۱۸» وابسته به «شورای کلیساهای ایرانی همگام» در لندن، در گفتگویی با رادیو فردا از وضعیت جسمانی مریم (نسیم) نقاش زرگران،نوکیش مسیحی که در زندان اوین بسر می برد،به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت محبت نیوز که اخبار مربوط به مسیحیان ایران را پوشش می دهد، خانم نقاش زرگران «در اعتراض به عدم رسیدگی به بیماری‌ها، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی از زندان از چهار روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.»

به گزارش این سایت،این نوکیش مسیحی به دلیل ابتلا به بیماری قلبی ASD نزدیک به ٩ سال قبل تحت جراحی قلب قرار گرفت و نیاز مبرم به مراقبت‌های ویژه و مستمر پزشکی دارد.

طبق برخی از گزارش ها، مریم نقاش زرگران نخستین بار در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱به جرم «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شد. وی در ۱۷ دیماه ۱۳۹۱ به پلیس امنیت احضار و پس از مراجعه به مدت سه روز در ساختمان وزرا تحت بازداشت موقت قرار گرفت. وی پس از بازجویی به زندان اوین منتقل گردید و پس از طی مراحل بازپرسی، پرونده وی به جرم « فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به چهار سال زندان محکوم می شود».

بر اساس گزارش‌های متعدد از سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق بشر و آزادی رسانه‌ در دنیا، جمهوری اسلامی ایران همواره در میان سرکوبگر‌ترین دولت‌های جهان علیه مطبوعات، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی‌ـ‌ مدنی، روشنفکران و دگراندیشان، اقلیت‌های دینی و نهادهای مدنی و اجتماعی قرار داشته است.

از انقلاب سال ۵۷ تاکنون چند رهبر کلیسا در ایران کشته شده‌اند و صد‌ها مسیحی نیز تحت بازجویی بوده و زندانی شده‌اند.

چاپ کتاب مقدس به زبان فارسی ممنوع شده و برخی از کلیسا‌ها تعطیل و از مراسم کلیسایی جلوگیری به عمل آمده است.

XS
SM
MD
LG