لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۶

یک مقام دادستانی تهران: فیلم «عادت نمی‌کنیم»توقیف شده است


پوستر فیلم «عادت نمی کنیم»
پوستر فیلم «عادت نمی کنیم»

یک مقام آگاه در دادستان عمومی و انقلاب تهران روز چهارشنبه از توقیف فیلم «عادت نمی کنیم»به دلیل « تبلیغات آن در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و غیرمجاز» خبر داده است. این در حالی است سخنگوی شورای صنفی نمایش می گوید، تا زمانی که حکم ابلاغ نشود نمایش این فیلم ادامه خواهد داشت.

این مقام دادستانی تهران که نامش فاش نشده به خبرگزاری ایرنا گفته است:از آنجا که تهیه کننده فیلم به تذکرات مکرر دادستانی مبنی بر لزوم توقف تبلیغات آن در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و غیرمجاز بی‌توجه بود،‌ حکم توقیف فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» صادر شد.

این در حالی است سخنگوی شورای صنفی نمایشی گوید، اکران فیلم سینمایی عادت نمی کنیم کماکان ادامه دارد.

غلامرضا فرجی به ایرنا گفته است: هنوز چنین خبری به شورای صنفی نمایش نرسیده است.

سخنگوی شورای صنفی نمایش تصریح کرده است: تا زمانی که دستوری درباره این فیلم از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما ابلاغ نشود، «عادت نمی کنیم» روی پرده سینماهای کشور خواهد بود.

طبق این گزارش، فیلم سینمای «عادت نمی‌کنیم»از ۱۲ خردادماه در سینماهای ایران به نمایش در آمده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز هشتم خرداد به تهیه کنندگان و سازندگان فیلم‌های سینمایی نسبت به «پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم خود در شبکه‌های ماهواره‌ای» هشدار داده بود.

چند روز پس از این هشدار تهیه‌کنندگان سه فیلم سینمایی «کوچه بی‌نام»، «ابد و یک روز» و «۵۰ کیلو آلبالو» به شعبه چهار بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند.

به گزارش ایسنا این افراد به دلیل «پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های‌شان در شبکه‌های ماهواره‌ای» به دادسرا احضار شده‌اند.

سعید ملکان تهیه‌‌کننده فیلم «ابد و یک روز»، مرتضی شایسته تهیه کننده فیلم«۵۰ کیلو آلبالو» و لشگری قوچانی تهیه‌کننده «کوچه بی‌نام» هستند.

منصور لشگری‌قوچانی٬ تهیه کننده فیلم سینمایی «کوچه بی‌نام»، روز دوشنبه از حضور صادق لاریجانی٬ رییس قوه قضاییه در دادگاه بررسی پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای به عنوان «خوانده» خبر داد.

آن‌طور که این تهیه‌کننده گفته است، آنها «به عنوان تهیه‌کنندگان سینمای ایران تیزرهای تبلیغاتی خود را در اختیار شبکه‌های ماهواره‌ای قرار» نداده‌اند.

XS
SM
MD
LG