لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۷

فرمانده نیروی زمینی سپاه: دو عضو جیش العدل بازداشت شدند


فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران روز پنجشنبه سوم تیرماه گفته است، دو نفر در ارتباط با یک تیم عملیاتی گروه جیش العدل که هفته گذشته درخاش«منهدم» شد، بازداشت شده‌اند اما یکی از آنها به دلیل شدت جراحات کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در همایش نقش طوایف در جهاد کبیر در زاهدان گفته است: «دو نفر از عوامل تیم تروریستی که هفته گذشته در خاش به دست ماموران انتظامی استان منهدم شد، دستگیر شدند.»

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اضافه کرده است: «یکی ازاین تروریست‌ها پس از دستگیری به علت شدت جراحات به هلاکت رسید و یک نفر دیگر در اختیار قرارگاه قدس جنوب شرق است.»

محمد پاکپور جزییات بیشتری از درگیری و بازداشت این دو عضو جیش العدل ارائه نکرده است.

با این حال، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفته است: «این افراد به ابعاد گسترده‌ای از جنایات خود و نقش حمایتی عربستان و آمریکا در پیشبرد اهداف این گروهک اعتراف کرده‌اند که در آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.»

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، روز ۲۴ خرداد گفته بود که در درگیری بین نیروهای پلیس و اعضای گروه جیش العدل پنج تن از نیروهای این گروه و یک سرباز پلیس کشته شده‌اند.

در همین زمینه حسین رحیمی، فرمانده پلیس سیستان و بلوچستان نیز گفته بود که چهار نفر از اعضای جیش‌العدل در جریان این درگیری‌ها کشته شده‌اند و قربانی پنجم، یک نفر از سه نفر عضو جیش‌العدل بود که موفق به فرار شده بودند.

فرمانده پلیس سیستان و بلوچستان اضافه کرده بود که جستجو برای پیدا کردن دو نفر دیگر ادامه دارد.

به گفته وی از این گروه «مقادیری سلاح و مهمات و تله‌های انفجاری و حدود ۶۰ کیلو مواد انفجاری و نیز مقادیری کتاب و جزوه‌های دستورالعمل استفاده از بمب و نیز کتاب‌های ضد دینی» کشف شده‌است.

یک وب سایت محلی نیز نوشته بود که اعضای تیم جیش‌العدل، هشت نفر بوده‌اند.

هفته گذشته مقام‌های پلیس گفته بودند، از اعضای جیش العدل که «قصد اقدام تروریستی و خرابکارانه در داخل خاک کشور» را داشتند «مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره کشف» شده است.

حوزه عملیاتی گروه جیش‌العدل در استان سیستان بلوچستان است و پیش از این گزارش‌هایی در خصوص درگیری نیروهای این گروه با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در در این استان منتشر شده است.

طی روز‌های اخیر مقام‌هایی امنیتی ایران از بازداشت ۱۰ تن در ارتباط با «یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های تروریستی گروه‌های تکفیری وهابی» در این کشور خبر داده‌اند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران گفته بود، بازداشت شدگان در سه استان مرزی و مرکزی کشور به دام نیروهای اطلاعاتی افتاده‌اند.

به گفته وی این افراد «۵۰ هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده کرده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند.»

در همین زمینه، رییس کل دادگستری خوزستان نیز روز چهارشنبه گفته بود، برخی از اعضای تیم‌های خرابکاری که قصد ورود به مرکز کشور را داشتند، در این استان کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG