لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۸

وزارت کشور بنگلادش: مهاجمان داکا محلی بودند، نه از «داعش»


پلیس و سربازان ارتش در محل وقوع حمله در داکا
پلیس و سربازان ارتش در محل وقوع حمله در داکا

وزیر کشور بنگلادش می‌گوید مهاجمانی که در رستورانی در داکا چندین نفر، از جمله چند تبعه خارجی را کشته‌اند، عضو گروه موسوم به «حکومت اسلامی» نبودند، بلکه اعضای یک گروه افراطی داخلی بودند.

در پی گروگان‌گیری که روز ۱۲ تیر ماه به پایان رسید، مهاجمان مسلح به رستورانی در داکا، پایتخت بنگلادش حمله کرده بودند. در نهایت یورش کماندوها و نیروهای ویژه پلیس به این گروگان‌گیری خاتمه داد؛ دولت آن کشور رسما اعلام کرده است که ۲۰ تن از گروگان‌ها، از جمله شماری از شهروندان خارجی به دست مهاجمان کشته شده‌اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:50 0:00
لینک مستقیم


رویترز می‌گوید ۱۸ نفر از قربانیان واقعه، خارجی بوده‌اند و بیشتر آنها نیز هدف حمله با قمه قرار گرفته‌اند.

پنج نفر از مهاجمان نیز دستگیر شده‌ و شش نفر نیز کشته ‌شده‌اند.

دولت بنگلادش، دو روز سوگواری همگانی اعلام کرده‌است.

رئیس پلیس بنگلادش به رویترز گفته است همه گروگان‌گیرها بنگلادشی بودند. پنج نفر از آنها نیز به عنوان افراد شبه‌نظامی سابقه داشته و پلیس در تلاش برای بازداشت آنها بوده‌است.

اسدالزمان خان، وزیر کشور بنگلادش، نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است افراد مهاجم عضو گروه داخلی «جماعت‌المجاهدین» بودند و «هیچ ارتباطی هم با حکومت اسلامی (داعش) نداشتند».

پیش از این گروه موسوم به حکومت اسلامی مسئولیت این حمله مرگبار را بر عهده گرفته بود. با این حال وزارت خارجه آمریکا گفته بود هنوز برای مشخص کردن هویت مهاجمان یا انگیزه آنها زود است.

بنگلادش طی ماه‌های گذشته، محل حملات و قتل چهره‌هایی از اقلیت‌های مذهبی و فعالان مدنی سکولار و دگرباش، به دست شبه نظامیان افراطی بوده است.

XS
SM
MD
LG