لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۱۲

هفت استان درگیر سیل؛ ۴ کشته در کرمان


سیل در ایران؛ عکس از باشگاه خبرنگاران
سیل در ایران؛ عکس از باشگاه خبرنگاران

سیل در هفت استان ایران که از هفته گذشته آغاز شده علاوه بر خسارت‌های مادی تلفات جانی هم داشته است. بر اساس گزارش‌ها روز شنبه، نهم مرداد، چهار نفر در استان کرمان بر اثر سیل کشته کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، معاون جمعیت هلال احمر کرمان روز یکشنبه، دهم مرداد، خبر داد که روز شنبه یک مرد ۶۰ تا ۷۰ساله ساکن منطقه «سربیژن ساردوئیه» در شهرستان جیرفت، به رودخانه سقوط کرده و جان باخته است.

محمد حیدری همچنین گفت که دو زن و یک مرد که برای گردش به مسیر رودخانه «سیرچ» رفته بودند در منطقه ‌ی بین کرمان - شهداد بر اثر سیل فوت شدند.

در همین حال محمدعلی توحیدی، فرماندار کرمان، اعلام کرد که دو زن فوت‌شده در این حادثه ۵۰ و ۳۵ سال و مرد جان باخته ۳۷ سال سن داشتند که این افراد از خانواده‌های مختلف هستند و یکی از این زنان هم باردار بود.

به گفته مقام‌های دولتی، هفت استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از هفته گذشته درگیر سیل شده‌اند.

در همین حال ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت که به هزار و ۴۲۶ نفر در ۵۱ شهر و روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شده است.

وی همچنین با اشاره به کشته شدن چهار نفر در کرمان گفت که ۳۳۱ حادثه دیده از طریق برپایی ۶۶ چادر اسکان موقت داده شدند.

در همین حال در حادثه سیل در شهر نیشابور پنج کوهنورد برای ساعاتی گرفتار سیل شده و مفقود شده بودند که درنهایت سالم به شهر بازگشتند.

وقوع سیل در برخی از استان‌های ایران باعث بسته شدن راهها و وارد شدن خسارات به تاسیسات آب و برق نیز شده است.

از جمله به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به علت طغیان رودخانه محلی و طوفان و گردوخاک از عصر روز شنبه جاده ایرانشهر به منطقه جلگه در استان سیستان و بلوچستان مسدود شده است.

در همین حال ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، گفت که سیل دراین استان ۳ میلیارد تومان خسارت وارد کرده و باعث تخریب ۷ قنات وتلف شدن ۲۵ گاو و گوسفند کشاورزان شده است.

وقوع سیل در ایران در ماه‌های گذشته نیز تلفاتی را به دنبال داشته و باعث کشته شدن چندین نفر شده است.

از جمله در روزهای پایانی فروردین ماه بر اثر سیل در استان‌های ایلام و لرستان شش نفر کشته شده بودند.

XS
SM
MD
LG