لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۰

دولت از «توهین‌کنندگان» به رییس‌جمهوری به دادگاه ویژه روحانیت شکایت می‌کند


مجید انصاری
مجید انصاری

معاون حقوقی رییس جمهوری ایران اعلام کرد که دولت از تعدادی از روحانیونی که در روزهای گذشته به حسن روحانی «هتاکی» کرده‌اند، به دادگاه ویژه روحانیت شکایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مجید انصاری روز دوشنبه، ۱۸ مرداد، در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: «به واحدهای ذیربط تأکید کرده‌ام که حتماً در دادگاه ویژه روحانیت طرح شکایت کنند چون نباید در کشور احساس شود که بی‌قانونی وجود دارد».

وی تاکید کرد که نباید برخی افراد و رسانه‌ها «مصونیت فراتر از قانون داشته باشند، چرا که این موضوع باعث هرج‌ومرج در جامعه خواهد شد».

آقای انصاری اضافه کرد: «متأسفانه بی‌اخلاقی‌ها در سطح عالی کشور از دوره‌ای شکل گرفت که از مناظرات انتخاباتی و بعد از آن شاهد این رفتارها بوده‌ایم».

یک روز پیش از سخنان آقای انصاری، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری ایران، خواستار برخورد قوه قضاییه با توهین‌های «آشکار» به حسن روحانی شده و خبر داده بود که به معاون حقوقی رئیس جمهوری دستور داده شده تا این موضوع را از قوه قضاییه پیگیری کند.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، روز جمعه، ۱۵ مردادماه، حسن روحانی را فرد «ساده‌لوحی» توصیف کرده بود که معتقد است ایران به‌‌واسطه توافق اتمی به عزت رسیده است.

گزارش رادیویی رضا جمالی درباره پیگرد قضایی «توهین» به رییس جمهوری ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:13 0:00
لینک مستقیم

همچنین حمید روحانی، از روحانیون تندرو، خواستار آن شده که حسن روحانی به دلیل اقداماتش در توافق اتمی وین «به جرم خيانت به كشور و دروغ و دوری از ولايت محاكمه شود».

در ماه‌های گذشته حملات افراد نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی به دولت حسن روحانی و شخص او افزایش یافته و برخی از رسانه‌های اصولگرا از یک دوره‌ای بودن دوره ریاست جمهوری آقای روحانی سخن گفته‌اند.

در همین حال آقای انصاری گفت: «کسانی که از امروز اسب انتخابات را زین کرده‌اند و در میدان بداخلاقی می‌تازند باید به میدان اخلاق برگردند و قانون را رعایت کنند».

درماه‌های گذشته همچنین برخی از چهره‌ها و رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران،حسین فریدون برادر حسن روحانی، را به فساد اقتصادی متهم کرده‌اند.

از جمله حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان، شامگاه شنبه دریک برنامه تلویزیونی تلویحا خواستار برخورد آقای روحانی با برادرش به دلیل فساد اقتصادی شد.

پیش از این و پس از بازداشت علی رستگار، مدیر عامل سابق بانک ملت، نیز تعدادی از رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران و موسی غضنفر آبادی، رییس دادگاه انقلاب تهران، آقای فریدون را به «ارتباط » با یک «شبکه فساد بانکی» متهم کرده‌اند.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، روز ۲۵ خرداد، در واکنش به گزارش‌های منتشر شده علیه دولت روحانی از جمله «حقوق‌های چند صد میلیونی» چند مدیر، از وجود «اتاق فکری» خبر داده بود که به گفته وی، با «انگیزه‌های سیاسی» علیه دولت تشکیل شده و «هر شنبه تعیین می‌کند چه اتفاقی باید رخ دهد».

XS
SM
MD
LG