لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۱

پنتاگون کشته شدن رهبر داعش در افغانستان و پاکستان را تایید کرد


 حافظ سعید خان،
 حافظ سعید خان،

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، تایید کرده است که حافظ سعید خان، رهبرگروه حکومت اسلامی،داعش در افغانستان و پاکستان در جریان حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در ماه ژوئیه کشته شده است.

به گزارش رویترز،عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان، نیز روز جمعه به رویترز گفته بود، تایید می کند که حافظ سعید خان در حمله هوایی کشته شده است.

با این حال، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته که رهبرگروه حکومت اسلامی،داعش، در افغانستان و پاکستان در حمله ۲۶ ژوئیه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی کشته شده است.

رویترز می گوید در صورت صحت کشته شدن حافظ سعید خان،‌این یک ضربه کاری به گروه حکومت اسلامی است که می خواهد دامنه حضور خود را در افغانستان و پاکستان گسترش دهد.

همچنین این دومین فرد در بین گروه‌های پیکارجوی اسلامگرا در منطقه خواهد بود که طی ماه‌های اخیر کشته می شود.در ماه مه، ملا اختر منصور، رهبر طالبان افغانستان در یک حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان کشته شد.

حمله انتحاری نیروهای گروه حکومت اسلامی به یک تظاهرات اعتراضی در کابل در چند هفته پیش دستکم ۸۰ کشته برجای گذاشت.

سال گذشته نیز گزارش هایی در خصوص کشته شدن حافظ سعید خان توسط ماموران امنیتی افغانستان منتشر شده بود، اما این گزارش ها تایید نشدند.

عمر زاخیلوال رویترز گفته است: من می توانم تایید می کنند که حافظ سعید خانرهبر داعش در خراسان (افغانستان و پاکستان) به همراه تعدادی از فرماندهان و جنگجویان ارشد خود در حمله هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده در تاریخ ۲۶ ژوئیه در ولسوالی کوت در ولایت ننگرهار افغانستان کشته شده است.

رویترز می گوید، به رغم حملات آمریکا و کشته شدن شماری از رهبران گروه های پیکارجوی اسلامگرا در افغانستان، دورنمایی برای پایان جنگ ۱۵ ساله ادر ین کشور وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG