لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۴۹

بازداشت ده‌ها دختر و پسر «نیمه‌عریان» در «پارتی شبانه» در شیراز


عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است

فرمانده نیروی انتظامی شیراز از بازداشت ۶۳ دختر و پسر «نیمه‌عریان» در دو «پارتی شبانه» در شمال شرقی این شهر خبر داد. یوسف ملک‌زاده روز جمعه، ۲۹ مرداد، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم خبر بازداشت این افراد را اعلام کرد.

آقای ملک‌زاده افزود که پلیس در «عملیاتی مشترک» با «یکی از سازمان‌ها» اقدام به بازداشت «۶۳ دختر و پسر نیمه‌عریان» کرده است.

آن ‌طور که این مقام پلیس اعلام کرد، این افراد که «تحت عنوان جشن تولد جمع شده بودند» پس از بازداشت به دستگاه قضایی معرفی شدند.

روز ۲۶ مردادماه سال جاری نیز خبرگزاری‌ها گزارش کردند نیروهای بسیج ۶۰ پسر و دختر را در یک «پارتی شبانه» در یک سفره‌خانه بین راهی در پارک جنگلی سرخه حصار تهران بازداشت و به مقام‌های قضایی تحویل داده‌اند.

در ماه‌های گذشته اخبار و گزارش‌های متعددی از افزایش برخورد پلیس و نیرو‌های امنیتی با جشن‌ها و مهمانی‌های خانوادگی در رسانه‌های ایران منتشر شده که نشان‌دهنده دامنه گسترده این برخوردها است.

پلیس هم اتهام اغلب افراد بازداشت شده را شرکت در «پارتی‌های مختلط» و «مصرف مشروبات الکلی» اعلام کرده است.

تهران، آذربایجان شرقی، هرمزگان، مازندران و کرمان از جمله استان‌هایی هستند که پلیس در ماه‌های اخیر با حمله به مهمانی‌ها و جشن‌های شبانه در این شهر‌ها٬ اقدام به بازداشت تعداد قابل توجهی جوان کرده است.

در ایران شرکت در برخی از جشن‌های خصوصی مختلط می‌تواند منجر به بازداشت افراد شود و در ۳۵ سال گذشته صد‌ها گزارش در این خصوص در رسانه‌ها منتشر شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی از «پارتی‌های مختلط شبانه» به عنوان یکی از «آسیب‌های اجتماعی» و مصادیق «تهاجم فرهنگی» نام می‌برند.

دامنه این برخورد‌ها به جشن‌های تولد و عروسی نیز کشیده شده و در این میان تاکنون ده‌ها نفر بازداشت یا به قید تعهد و پرداخت جریمه آزاد شده‌اند.

XS
SM
MD
LG