لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۰۹

دستگیری ۶۰ پسر و دختر در یک «پارتی شبانه» در سرخه حصار تهران


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.

خبرگزاری فارس خبر داد که نیروهای بسیج ۶۰ پسر و دختر را در یک «پارتی شبانه» در یک سفره‌خانه بین راهی در پارک جنگلی سرخه حصار تهران دستگیر کرده‌اند.

این خبرگزاری روز سه شنبه۲۶ مرداد در گزارش خود اعلام کرد که در این جشن «بیش از ۲۵ لیتر مشروبات الکلی خارجی و مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط» شده است.

در این گزارش اشاره‌ای به زمان برگزاری این جشن نشده است.

به گفته خبرگزاری فارس، «متهم اصلی» برگزاری این جشن به نام «فریبرز.گ» از طریق شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌های این جشن را منتشر کرده و از هر یک شرکت‌کنندگان « ۱۰۰ هزار تومان» بابت بلیط ورودی دریافت کرده بود.

بر اساس این گزارش، این فرد به اتهام برگزاری «پارتی‌های شبانه و استخر پارتی» زندانی بوده و هفته گذشته با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود.

در ماه‌های گذشته اخبار منتشر شده دربارهٔ دستگیری افراد در شهرهای مختلف ایران به اتهام شرکت در «پارتی‌های مختلط» و «مصرف مشروبات الکلی» افزایش یافته و گزارش‌هایی درباره بازداشت تعدادی از جوانان در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، هرمزگان، مازندران و کرمان منتشر شده است.

در خردادماه نیز اجرای حکم شلاق برای ۳۵ دانشجو به دلیل شرکت در یک «پارتی مختلط شبانه» در قزوین با اعتراض‌ها و انتقادهای زیادی در ایران مواجه شد.

این در حالی است که غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، اجرای این حکم را «قانونی» دانسته و گفته بود قوه قضائیه «شواهد و قرائنی» در دست دارد که «پارتی‌هایی» از این قبیل «با هدایت یک جریان خاص» برگزار شده است.

در همین حال دادستان عمومی و انقلاب تهران روز۱۰ مرداد این اقدامات را «سازمان یافته» خوانده و خواستار «اشراف اطلاعاتی» ضابطان قوه قضائیه بر«تمام مراکز مهیا برای فساد» از جمله باغ‌ها و تالارها شده بود.

عباس جعفری دولت آبادی همچنین خبر داده بود خانه‌ای در تهران که به گفته او، برای برگزاری «مجلس مختلط» برای برخی از دیپلمات‌های کشورهای خارجی و ایرانیان مرتبط مهیا شده بود، کشف شده است.

وی اعلام کرده بود که از این خانه «چهار هزار لیتر مشروب الکلی» کشف شده است و دو نفر ایرانی با تابعیت مضاعف نیز دستگیر شده‌اند.

XS
SM
MD
LG