لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۲

«کشف حجاب» و «حضور در پارتی شبانه»؛ بازداشت ۲۵ تن در کرمان


دو هفته پس از دستگیری ۲۳ نفر در یک میهمانی خصوصی در کرمان، دادستان این شهر خبر داد که ۲۱ تن دیگر در یک «پارتی مختلط شبانه»، و چهار زن نیز به دلیل «کشف حجاب» دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، دادخدا سالاری روز شنبه ۲۲ خرداد گفته است که چهار زن در این شهر به دلیل «کشف حجاب علنی و متجاهرانه» و «اخلال در نظم» به حکم قضات ویژه دستگیر شده‌اند.

او همچنین بدون اشاره به جزئیات از دستگیری ۲۱ زن و مرد «در یک پارتی مختلط» خبر داده، و گفته است که این دستگیری‌ها در قالب «طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی» صورت گرفته است.

آقای سالاری همچنین از تشکیل «اکیپ‌های ویژه» قضات دادسرای کرمان و مأموران انتظامی در ماه رمضان، برای برخورد با «روزه‌خواران» و «مخلین به نظم و امنیت عمومی جامعه» خبر داده است.

به گفته دادستان کرمان، این «اکیپ‌های ویژه» در ماه رمضان، ۷۳ خودرو را به دلیل «اخلال در نظم و ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای نوامیس» توقیف و به پارکینگ منتقل کرده‌اند.

این مقام قضایی، روز سه‌شنبه چهارم خرداد، هم از دستگیری ۲۳ نفر از شرکت‌کنندگان در یک جشن به اتهام «شرب خمر» و «رقص مختلط با پوشش‌های نامناسب» خبر داده بود.

در هفته‌های گذشته اخبار منتشر شده درباره دستگیری افراد در شهرهای مختلف ایران به اتهام شرکت در «پارتی‌های مختلط» و «مصرف مشروبات الکلی» افزایش یافته است.

از جمله بر اساس گزارش خبرگزاری قوه قضائیه، پلیس امنیت روز پنج‌شنبه ۱۳ خرداد، در یک رستوران در منطقه فرحزاد تهران، ۷۰ تن را که در میان آنها افراد «تراجنسی» یا به نوشته این خبرگزاری «دوجنسه» نیز هستند، به اتهام مواردی چون «مصرف مشروبات الکلی» دستگیر کرده بود.

پیشتر منابع خبری از دستگیری ۶۲ تن در «یک جشن مختلط شبانه» در بندرعباس، و نیز بازداشت بیش از ۱۵ وکیل در یک «پارتی شبانه» در مازندران خبر داده بودند.

این خبر با انتقاد اتحادیه کانون‌های وکلا در مورد نحوه پوشش رسانه‌ای آن روبه‌رو شده بود.

در هفته‌های گذشته نیز اجرای حکم شلاق برای ۳۵ دانشجو به دلیل شرکت در یک «پارتی مختلط شبانه» در قزوین با اعتراض‌ها و انتقاد‌های زیادی در ایران مواجه شد، اما سخنگوی قوه قضاییه، اجرای این حکم را «قانونی» دانسته و گفته بود که قوه قضائیه «شواهد و قرائنی» دارد که «پارتی‌هایی» که در چند استان کشور برگزار شده، «با هدایت یک جریان خاص» بوده است.

پلیس ایران در ماه‌های اخیر از اجرای طرح جدیدی با عنوان «گشت نامحسوس» خبر داده که به رغم مخالفت دولت با آن، با حمایت رهبر جمهوری اسلامی و مسئولان قضایی همراه بوده است.

همچنین در ماه رمضان مقامات قوه قضائیه و نیروی انتظامی ایران از اجرای طرح‌هایی برای مقابله با «روزه‌خواری» خبر داده اند.

سال گذشته نیز صدها نفر در استان‌های مختلف ایران به اتهام «روزه‌خواری» شلاق خورده بودند.

XS
SM
MD
LG