لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۹

لاریجانی: چندصد میلیون خرج تحقیق از بنیاد شهید کردیم اما نفهمیدیم چه شد


آقای لاریجانی گفت: «تحقیق و تفحص در مجلس قبل با چند صد میلیون خرج انجام شد و بعد رفت در کمیسیون ماند و اصلا متوجه نشدیم چه شد».
آقای لاریجانی گفت: «تحقیق و تفحص در مجلس قبل با چند صد میلیون خرج انجام شد و بعد رفت در کمیسیون ماند و اصلا متوجه نشدیم چه شد».

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید که تحقیق و تفحص از بنیاد شهید «چند صد میلیون خرج روی دست مجلس گذاشت» اما در آخر «اصلاً متوجه نشدیم چه شد».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای لاریجانی دوشنبه اول شهریور گفت: «تحقیق و تفحص در مجلس قبل با چند صد میلیون خرج انجام شد و بعد رفت در کمیسیون ماند و اصلاً متوجه نشدیم چه شد».

مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و همزمان با دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ایران را تصویب و اجرا کرد.

گزارش‌هایی که در اواخر سال ۱۳۹۳ از قول اعضای هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در رسانه‌ها منتشر شد، مربوط به اتهام فساد اقتصادی و اختلاس‌های میلیاردی در این نهاد دولتی زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی بود.

مسعود زریبافان، رئیس وقت بنیاد در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود: «بر پدر کسی که درباره مباحث مالی در بنیاد شهید در زمان مدیریت من دروغ گفته، لعنت».

امیر خجسته، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم پیش از این گفته‌بود که اگر رئیس مجلس اجازه دهد ۳۰ هزار سند درباره تخلفات این نهاد در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد را رسانه‌ای خواهم کرد.

گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس نهم قرائت نشد و آقای خجسته بارها از «فشار سیاسی» برای قرائت نشدن این گزارش خبر داده بود.

اکنون نیز رئیس مجلس می‌گوید که «تحقیق و تفحص قابل انتقال به مجلس فعلی نیست».

آقای لاریجانی بر این مبنا، اذعان کرد که تحقیق و تفحص مجدد از بنیاد شهید «بار چند صد میلیونی به دوش مجلس می‌گذارد» و به همین دلیل «ما در پذیرش آن تعلل می‌کنیم».

بنیاد شهید با نام کامل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ و با فرمان روح‌الله خمینی، رهبر وقت جمهوری اسلامی تشکیل شد.

XS
SM
MD
LG