لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۵

اخبار ضد و نقیض از حادثه ریزش دیواره ایستگاه در متروی تهران


به علت ریزش دیواره تونل پیش از آغاز به کار کارگران، حادثه به مرگ کسی منجر نشده است.
به علت ریزش دیواره تونل پیش از آغاز به کار کارگران، حادثه به مرگ کسی منجر نشده است.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از مرگ چهار کارگر در حادثه ریزش کارگاه متروی کیانشهر در تهران و انتشار اخباری مبنی بر ریزش در یک ایستگاه دیگر، مدیران متروی تهران بروز حادثه‌ای دیگر را کاملا منکر شدند.

طبق اخباری که روز پنج‌شنبه، ۱۸ شهریورماه، منتشر شد، بخشی از دیواره مترو در ایستگاه کوهسار تهران فرو ریخت.

در همین زمینه ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، گزارش داد که در حادثه دوم که صبح پنج‌شنبه رخ داد، یک کارگر مصدوم شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز به در همین زمینه به نقل از اورژانس کشور گزارش داد که ریزش کارگاه مترو کوهسار به مصدومیت یک تن و اعزام آمبولانس به منطقه حادثه جهت ارائه خدمات لازم منجر شده است.

در گزارش‌های مربوطه آمده است که به علت ریزش دیواره تونل پیش از آغاز به کار کارگران، حادثه به مرگ کسی منجر نشده است.

با این حال به دنبال انتشار این گزارش‌ها مدیر پروژه خط شش متروی تهران خبر داد که هیچ گونه ریزشی در متروی کوهسار رخ نداده و «تنها سنگی بر روی کتف یکی از کارگران افتاده و ریزشی در کار نبوده است».

خبرگزاری ایسنا همچنین به نقل از غلامحسین آرام، معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران، در این باره گفت که «در این ایستگاه هیچ‌ گونه ریزشی وجود نداشته است».

به گفته آقای آرام در گفت‌وگو با ایسنا، در ایستگاه مترو کوهسار تنها یک کارگر در هنگام کار از روی داربست به پایین سقوط می‌کند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

در روز چهارشنبه، ۱۷ شهریورماه، نیز بر اثر ریزش کارگاه ایستگاه متروی کیانشهر، واقع در جنوب شرق تهران، دست‌کم چهار کارگر جان خود را از دست داده و شش نفر دیگر مصدوم شدند.

یکی از قربانیان این حادثه از اتباع کشور افغانستان معرفی شد.

به گفته مازیار حسینی، معاون شهرداری تهران، «احتمال خطای انسانی» در این واقعه «دور از ذهن نیست» و «این حادثه در داخل کارگاه متروی کیانشهر روی داده که هیچ ارتباطی به نشست یا ریزش زمین و همچنین معبر عمومی نداشته است».

آقای حسینی در عین حال ارتباط میان این ریزش و حفر مترو را رد کرده و گفت: «تونل مترو سه سال پیش ساخته شده و عملیات امروز اتصال ایستگاه مترو به تونل بوده که در داخل کارگاه حادثه روی داده است.»

XS
SM
MD
LG