لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۲

پوشش همزمان نخستین مناظره تلویزیونی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

مناظره هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات و دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه، برگزار شد.انتظار می رود پخش تلویزیونی مناظره نامزدهای حزب دمکرات و حزب جمهوریخواه یک رکورد تاریخی به جای بگذارد.

مناظره هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات و دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه، دوشنبه برگزار شد.انتظار می رود پخش تلویزیونی مناظره نامزدهای حزب دمکرات و حزب جمهوریخواه یک رکورد تاریخی به جای بگذارد.

شبکه تلویزیونی«سی ان ان» می گوید، این مناظره که دانشگاه هافسترا در ایالت نیویورک برگزار می شود، احتمالا پربیننده ترین مناظره سیاسی جهان خواهد بود.

این مناظره ۹۰ دقیقه ای نخستین مناظره از سه مناظره ای است که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه و هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات برگزار خواهند کرد.

آخرین نظر سنجی های انجام شده نشان می دهد که اختلاف هیلاری کلینتون،۶۸ ساله و دونالد ترامپ ۷۰ ساله، کمتر شده است. تازه ترین نظر سنجی رویترز و« آی پاز» نشان می دهد که هیلاری کلینتون با ۴۱ درصد در برابر دونالد ترامپ با ۳۷ درصد پیشتاز است.

به گزارش رادیو «ان پی ار»، نظر سنجی ها تازه نشان می دهد دونالد ترامپ طی هفته های اخیر توانسته اختلاف خود را نسبت به هیلاری کلینتون کمتر کند. این در حالی است که آرا هیلاری کلینتون رشدی نداشته است.

اعضای خانواده خانم کلینتون و آقای ترامپ در محل مناظره

دونالد ترامپ در واکنش به شایستگی هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا گفت: هیلاری کلینتون فرد با تجربه ای است ولی تجربه های او بد بوده اند.

کلینتون در پایان اظهاراتش در این مناظره خطاب به بینندگان گفت: موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا من و ترامپ نیست. بلکه مساله شما مردم آمریکا و خانواده‌های شما و آینده فرزندان شما است. بنابراین شما می بایست روز انتخابات بیرون بیایید و رای بدهید.

دونالد ترامپ گفت، هیلاری کلینتون توان ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

در مقابل هیلاری کلینتون گفت: این مردی است که زنان را به خوک و سگ تشبیه کرده است

روزنامه‌نگاران در حال تماشای مناظره به‌صورت زنده هستند

هیلاری کلینتون در پاسخ گفت، ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای بود، اما ما با ایجاد یک ائتلاف بین المللی و تحریم های اقتصادی این کشور را وادار کردیم به پای میز مذاکره بیاید. این یک نمونه از همکاری بین المللی برای حل یک بحران است.

دونالد ترامپ از توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی به عنوان یکی از فاجعه های سیاست خارجی هیلاری کلینتون نام برد که با استفاده از این توافق به یک قدرت منطقه ای بدل شده است.

هیلاری کلینتون در واکنش به انتقاد دونالد ترامپ درباره نقش وی و دولت اوباما در ایجاد گروه حکومت اسلامی(داعش)، گفت: کلینتون: دونالد ترامپ هم از حمله به عراق حمایت کرده بود و هم از حمله به لیبی و سرنگون کردن معمر قذافی بعداز مبادله تجاریش با معمر قذافی.

دونالد ترامپ حمایت از حمله عراق را رد کرد.

مجری پرسشی در خصوص چگونگی مقابله «حملات تروریستی» در داخل آمریکا مطرح کرد.

هیلاری کلینتون گفت: یکی از راه های مقابله گسترش تروریسم داخلی این است همکاری با مسلمانان آمریکا است که در صف اول قرار دارند.

هیلاری کلینتون در واکنش به انتقاد دونالد ترامپ در خصوص کم سفر انتخاباتی داشتن، گفت: به نظر دونالد ترامپ از این که من خود را برای این مناظره آماده کرده ام انتقاد می کند، بله من آماده ام تا رییس جمهور بشوم و این چیز خوبی است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG