لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۲

‌هاشمی رفسنجانی: وزیر سابق اطلاعات برای رد صلاحیت من به شورای نگهبان رفت


هاشمی رفسنجانی می‌گوید حیدر مصلحی به اعضای شورای نگهبان گفته بود که اگر من بیایم همه رشته‌های ۱۰ساله ما را پنبه می‌کند.
هاشمی رفسنجانی می‌گوید حیدر مصلحی به اعضای شورای نگهبان گفته بود که اگر من بیایم همه رشته‌های ۱۰ساله ما را پنبه می‌کند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، می‌گوید وزیر سابق اطلاعات نقش مستقیمی در رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ داشته است.

آقای رفسنجانی روز چهارشنبه ۱۲ آبان در دیدار با «جمعی از مورخان، استادان و دانشجویان تاریخ»، گفت که افراد و جناح‌های تندرو در کشور، او و افکارش را «مانع رسیدن به اهداف تند خود برای انحراف افکار عمومی می‌دانند».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ گفت: «وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود با این اقبالی که روز‌به‌روز و بلکه ساعت به ساعت به ایشان می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌ها ۱۰ساله ما را پنبه می‌کند».

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد و مورد حمایت آیت‌الله خامنه‌ای، در دوران مسئولیتش بارها به اکبر هاشمی رفسنجانی تاخته بود.

آقای مصلحی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و همزمان با بروز زمزمه‌هایی درباره احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی، او را به دست داشتن در «فتنه ۸۸» متهم کرده بود.

هاشمی رفسنجانی پیش از برگزاری انتخابات ۸۸ در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی، نسبت به تعرض به آرای مردم هشدار داده بود.

پس از اعتراضات به نتایج انتخابات و کشته و زخمی شدن صدها تن از معترضان، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تجدیدنظر حاکمیت در مشی خود در قبال معترضان شد و پس از آن دیگر اجازه اقامه نماز جمعه به وی داده نشد.

هاشمی رفسنجانی در دقایق پایانی ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ وارد رقابت‌ها شد اما به دلیل آنچه که «کهولت سن» عنوان شد، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

با این حال، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همراه با محمد خاتمی و حسن خمینی از حسن روحانی حمایت کردند که به پیروزی وی منتهی شد.

هاشمی رفسنجانی در سخنان روز چهارشنبه‌اش سه دسته را مسوول «تخریب»، «تهمت»، «شایعه‌سازی» و «کارهای غیراخلاقی» دانست و گفت: «افراد یا جناح‌های تندرویی هستند که من و افکارم را مانع رسیدن به اهداف تند خود برای انحراف افکار عمومی می‌دانند، لذا سعی دارند با تخریب، تهمت و شایعه‌سازی، مرا یا منفعل کرده و یا از سر راه خویش بردارند که البته تاکنون نتیجه عکس گرفتند، ولی هنوز هم دست‌بردار نیستند».

وی افزوده است: «البته، مخالفت و نقد منصفانه و اخلاقی حق هر انسانی است، اما اینکه چرا تخریب می‌کنند، به خاطر موقعیت خودشان است».

XS
SM
MD
LG