لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۴

حمله طالبان به کنسولگری آلمان در مزار شریف


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

مقام‌های دولت افغانستان گفته اند، نیروهای گروه طالبان شامگاه پنجشنبه با منفجر کردن یک خودروی بمب گذاری شده در ورودی کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف موجب کشته شدن دست کم دو نفر شدند. گفته می شود در این حمله بیش از ۸۰ نفر زخمی شده اند.

به گزارش رویترز، گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و اعلام کرده است که این حمله در پاسخ به بمباران هواییِ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در روستایی در نزدیکی کندوز بود که به مرگ ۳۰ نفر منجر شد.

طبق این گزارش شاهدان عینی گفته اند، اصابت این خودرو به ساختمان کنسولگری آلمان و صدای انفجاری ناشی از آن باعث شکسته شدن شیشه‌های ساختمان‌های اطراف کنسولگری شده است. این شاهدان هم چنین گفته اند، پس از انفجار صدای تیراندازی پراکنده را شنیده اند.

یک سخنگوی ناتو گفته است، این انفجار «آسیب زیادی» به ساختمان کنسولگری وارد کرده است.

سید کمال سادات، رییس پليس استان بلخ گفته است، در این انفجار چند نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده اند. ولی هیچ یک از کارمندان کنسولگری آسیبی ندیده اند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در این خصوص گفته است، این حمله توسط نیروهای امنیتی افغان و آلمانی و همچنین نیروهای ویژه ناتو سرکوب شد.

این سخنگوی اضافه کرده است: همه کارمندان کنسولگری آلمان سالم و درمحل امنی هستند. البته هنوز شمار تلفات نیروهای امنیتی و غیر نظامیان مشخص نیست.

این حمله ساعت ۱۱ شب روی داده است و یک مقام بیمارستانی نیز گفته است در این حمله دو نفر کشته و ۸۷ نفر هم زخمی شده اند.

به گزارش رویترز، این حمله نشانه مشکلات امنیتی گسترده طی ماه‌های اخیر در سراسر افغانستان است. در ماه‌های اخیر مناطقی درهلمند و کندوز شاهد درگیری‌های سنگین بوده اند.

XS
SM
MD
LG