لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۰

هواپیمای سرنگون‌شده ارتش روسیه؛ «همه احتمالات در حال بررسی است»


تا کنون دست‌کم ۱۱ جسد از دریا بیرون آورده شده‌اند
تا کنون دست‌کم ۱۱ جسد از دریا بیرون آورده شده‌اند

بازرسان مشغول تحقیق در مورد سرنگونی توپولف وزارت دفاع روسیه می‌گویند دلیل قطعی سقوط هواپیما هنوز مشخص نیست و آنها هنوز هیچ احتمالی را، از جمله انجام یک حمله تروریستی، رد نمی‌کنند.

ماکسیم سوکلف، وزیر ترابری روسیه به تازگی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال وقوع حمله تروریستی، گفته بازرسان «هیچ احتمالی را مستثنی ندانسته و در حال بررسی همه احتمالات هستند».

شبکه خبری سی‌بی‌اس می‌گوید این سخنان برخلاف اظهارات اولیه‌ای است که احتمال وقوع حمله تروریستی را رد کرده بود.

شبکه خبری فاکس به نقل از شماری از کارشناسان می‌گوید مواردی مانند عدم ارسال گزارشی در مورد وجود مشکل فنی و اینکه لاشه هواپیما در منطقه نسبتا گسترده‌ای از دریا پخش شده، سبب می‌شود که نتوان وقوع حمله تروریستی را از میان احتمالات حذف کرد.

البته گزارش‌ها نشان می‌دهد که تمهیدات امنیتی فشرده و گسترده‌ای در منطقه سوچی برقرار است، و هواپیمای وزارت دفاع نیز تحت نظارت شدید امنیتی قرار داشت.

در حال حاضر احتمال اینکه کسی از سقوط این هواپیما جان به در برده باشد غیرممکن توصیف می‌شود؛ مجموعا ۸۴ سرنشین و ۸ خدمه در توپولف ۱۵۴ بودند که برای مراسم سال نوی میلادی، عازم پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه بود.

بسیاری از کشته‌شدگان اعضای گروه کر الکساندرف ارتش روسیه هستند. گروهی که از شهرتی جهانی برخوردار است و قرار بود برای سربازان روسی ِ حاضر در سوریه برنامه اجرا کند. روسیه از مهم‌ترین حامیان حکومت بشار اسد در جنگ داخلی سوریه است.

وزیر ترابری روسیه، ماکسیم سوکلف، گفته تا پایان روز یک‌شنبه ۱۱ جسد از دریای سیاه بیرون آورده شده‌است.

شبکه تلویزیونی «راشا تودی» به نقل از این وزارت‌خانه گفته است، عملیات پیدا کردن جسد قربانیان ممکن است طولانی‌تر از احتمالات اولیه باشد.

سوکلف یادآوری کرده است که هواپیما دارای فرستنده‌های سیگنال معمول در هواپیماهای مدرن نیست، در نتیجه پیدا کردن محل دقیق سقوط «کاری چالش‌برانگیز است».

XS
SM
MD
LG