لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۸

بازداشت مظنون اصلی حمله مرگبار به کلوپ شبانه رینا در استانبول


عکس منتشر شده از مظنون حمله به کلوپ شبانه رینا
عکس منتشر شده از مظنون حمله به کلوپ شبانه رینا

گزارش رسانه‌های ترکیه حاکی است که مظنون اصلی حمله به کلوپ شبانه رینا که ۳۹ کشته برجای گذاشت، بامداد روز سه شنبه در اسن یورتِ استانبول دستگیر شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک شبکه تلویزیونی اعلام کرده است، این فرد در عملیات ویژه نیروهای پلیس در محله اسن یورت بازداشت شده است.

طبق این گزارش‌ها فرد مظنون در منزل یکی از دوستانش که اهل قرقیزستان بوده، بازداشت شده است.

دو روز پس از حمله مرگبار به باشگاه شبانه رینا در استانبول که ۳۹ کشته برجای گذاشت، گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را بر عهده گرفت و اعلام کرد که یکی از «سربازانش» این عملیات را انجام داده است.

داعش اعلام کرده بود که این حمله را در واکنش به عملیات ترکیه درشمال سوریه انجام داده است.

پیشتر روزنامه حریت ترکیه نوشته بود که عامل حمله مرگبار استانبول عبدالقدیر ماشاریپف، شهروند ازبکستان است.

این روزنامه اضافه کرده است، مظنون بازداشت شده پیش از تحویل به نیروهای پلیس مورد معاینه پزشکی قرار خواهد گرفت.

شبکه تلویزیونی «ان تی وی» ترکیه می‌گوید، دوست قرقیزستانی این مظنون به همراه سه نفر دیگر بازداشت شده‌اند. پسر چهارساله مظنون نیز در این خانه بوده است.

روزنامه حریت نوشته است، همسر و دختر یک ساله فرد مظنون در ۱۲ ژانویه توسط پلیس بازداشت شده بودند.

شبکه تلویزیونی «ان تی وی» می‌گوید، پلیس از چهار تا پنج روز پیش محل اختفای فرد مظنون را کشف کرده بود اما برای زیر نظر گرفتن او و کشف روابط احتمالی وی حمله برای دستگیری این فرد را به تاخیر انداخته بود.

حمله به کلوب شبانه‌ رینا در استانبول، در جریان جشن آغاز سال نوی میلادی انجام شد. وزیر کشور ترکیه گفته بود، ۱۶ نفر از قربانیان شهروندان خارجی بوده‌اند.

پیشتر گزارش‌ها حاکی از آن بود که شهروندانی از کشورهای اتباع عربستان سعودی، مراکش، لبنان، لیبی، یک دختر ۱۸ ساله اسرائیلی و یک بلژیکی در میان کشته‌شدگان هستند.

XS
SM
MD
LG