لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۱

وزارت امنیت داخلی آمریکا: فرمان ترامپ در مورد ممنوعیت ورود با قوت تمام اجرا می‌شود


وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد تصمیم دادگاه نیویورک در مورد توقف اخراج مشمولان فرمان اجرایی ریاست جمهوری، بر اجرای کلی این فرمان تاثیری نخواهد داشت.

این وزارتخانه گفته است، حکم دادگاه نیویورک تنها مشمول شمار اندکی از کسانی می‌شود که از نظر وزارت امنیت داخلی صلاحیت ورود به کشور را ندارند.

در بیانیه وزارت امنیت داخلی آمریکا آمده است: «فرمان‌های رییس‌جمهوری همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند. سفرهای ممنوعه، ممنوع باقی خواهند ماند و دولت ایالات متحده این حق را برای خود محفوظ می‌داند که ویزاهای صادر شده را هر زمان که امنیت ملی یا امنیت مردم ایجاب نماید، لغو کند».

ان دانلی، قاضی فدرال در بروکلین، روز شنبه در واکنش به فرمان اجرایی ترامپ در مورد مهاجران، حکمی اضطراری صادر کرد. به موجب این حکم، ماموران آمریکایی نمی‌توانند افرادی را که با ویزای معتبر از کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن واد خاک آمریکا شده‌اند، اخراج کنند.

این حکم همچنین اخراج هر پناهنده‌ای را که تقاضایش پذیرفته شده، منع کرده است.

به عبارت دیگر، این حکم بیشتر در مورد کسانی صدق می‌کند که با ویزا، گرین کارت یا پناهندگی در فرودگاه‌های آمریکا سرگردان بوده‌اند و نه کسانی که در خارج از آمریکا هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، استفان میلر، مشاور ارشد کاخ سفید در این زمینه گفته است: هیچ چیزی در حکم دادگاه نیویورک نیست که بتواند «فرمان اجرایی ریاست جمهوری را به تاخیر بیندازد یا جلوی آن را بگیرد. این فرمان تمام و کمال به قوت خود باقی خواهد ماند».

رییس‌جمهوری ایالات متحده روز جمعه با امضای یک فرمان اجرایی، ورود شهروندان سوریه، ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان و یمن به آمریکا را به مدت سه ماه ممنوع کرد. همچنین بر پایه این دستور، برنامه پذیرش پناهندگان برای مدت چهار ماه متوقف شده است.

XS
SM
MD
LG