لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۶

با رای سنا، تیلرسون یک گام دیگر به تصدی پست وزارت خارجه آمریکا نزدیک شد


رکس تیلرسون
رکس تیلرسون

رکس تیلرسون، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای پست وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه توانست از آخرین مانع دمکرات‌ها در سنا برای تصدی این سمت بگذرد.

به گزارش رویترز، دمکرات‌ها روز دوشنبه کوشیدند تا رای گیری در خصوص تایید رکس تیلرسون را به تاخیر بیندازند اما این تلاش ناکام ماند.

طبق این گزارش سناتور‌ها روز دوشنبه با۵۶ رای مثبت در مقابل ۴۳ رای منفی موافقت کردند تا این هفته سنا در خصوص تایید رکس تیلرسون رای گیری کند.

رویترز می گوید، درصورتی که برنامه سناتورها عوض نشود، روز چهارشنبه سنا در خصوص نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گیری می کند.

طبق این گزارش، اکثر سناتورهای جمهوریخواه به رای گیری نهایی در خصوص تیلرسون رای مثبت دادند.

چاک شومر، رهبر اقلیت دمکرات و شمار دیگری از سناتورهای دمکرات در سنا کوشیدند تا رای گیری نهایی در خصوص رکس تیلرسون به تاخیر بیفتد. آنها خواستار پاسخ آقای تیلرسون در خصوص فرمان اجرایی اخیر دونالد ترامپ درباره منع ورود موقت شهروندان هفت کشور و همچنین محدودیت‌ها در مورد ورود پناهجویان شدند. اما تلاش آنها با این رای گیری ناکام ماند.

سناتور باب کروکر، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا ،در این زمینه گفته است، من به رکس تیلرسون به عنوان فردی که می تواند سکان هدایت سیاست‌های خارجی کشور را در دست بگیرد، اطمینان کامل دارم .

رکس تیلرسون، مدیر سابق شرکت عظیم نفتی اکسان موبیل، پیشتر توانسته بود ۱۱ رای مثبت در مقابل ۱۰ رای مخالف درکمیته روابط خارجی کسب کند.

جان مک‌کین و لیندسی گراهام، دو سناتور ارشد جمهوری‌خواه که پیشتر در مورد تصدی وزارت خارجه آمریکا توسط رکس تیلرسون ابراز نگرانی کرده بودند، نیزحمایت خود را از آقای تیلرسون اعلام کردند.

XS
SM
MD
LG