لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۵

ترامپ: تروریسم رادیکال اسلامی را شکست می دهیم


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه گفته است، آمریکا و متحدانش «نیروهای مرگ»را شکست خواهند داد و اجازه نمی دهند تروریسم رادیکال اسلامی در خاک آمریکا ریشه بدواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ در نخستین دیدار خود از «فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا» (سنتکام) درپایگاه هوایی مک دیل درایالت فلوریدا، گفته است: امروز ما یک صدا و یکپارچه به«نیروهای مرگ و نابودی» می گوییم، آمریکایی‌ها و متحدان انها شما را شکست خواهند داد.

حوزه تحت مسئولیت «فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا» شامل منطقه خلیج فارس، شمال آفریقا، و آسیای مرکزی است.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرده است: ما تروریسم رادیکال اسلامی راشکست خواهیم داد و اجازه نمی دهیم که در کشور ما ریشه بدواند.

آقای ترامپ اضافه کرده است: عدالت، امنیت و آزادی غلبه خواهند کرد.

وی همچنین تصریح کرده است که گروه حکومت اسلامی کارزاری برای نسل کشی و ارتکاب جنایات در سراسر جهان راه انداخته است.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده است: تروریست‌های رادیکال اسلام گرا مصمم هستند همانگونه که تا کنون در یازدهم سپتامبر، بوستن، اورلندو، سن برناردینو و سراسر اورپا دست به حمله زده اند،به میهن ما حمله کنند.

دونالد ترامپ در خصوص استرانژی خود برای شکست گروه های تروریستی اسلامگرا توضیح بیشتری ارائه نکرده است. اما مبارزه با گروه های «تروریستی رادیکال اسلام گرا» از محورهای اصلی کارزار آقای ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی بود.

حمایت قاطع از ناتو

دونالد ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود در سنتکام تاکید کرده است که آمریکا با قدرت از پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو حمایت می‌کند.

رییس جمهوری گفته است: ما با قدرت از ناتو حمایت می کنیم، فقط از اعضای ناتو می خواهیم سهم خود را بپردازند.

آقای ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی‌اش بارها این پیمان را «ناکارآمد» توصیف کرده و گفته بود که آمریکا احتمالاً دیگر به کشورهایی که سهم خودشان را برای دفاع نمی‌پردازند کمک نخواهد کرد.

XS
SM
MD
LG