لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۱

رییس‌جمهوری آمریکا: به جف سشنز اعتماد کامل دارم


دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا

در حالی که فشارها در واشینگتن بر دادستان کل آمریکا بر سر ارتباط با روسیه در حال افزایش است، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۲ اسفند اعلام کرد که به جف سشنز «اعتماد کامل» دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنگامی که خبرنگاران از دونالد ترامپ در ویرجینیا پرسیدند که آیا جف سشنز به عنوان دادستان کل باید از ورود در پرونده «دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» کنار گذاشته شود، اظهار داشت: «نظر من این نیست».

وی همچنین گفت که وی از ارتباط سال گذشته جف سشنز با سفیر روسیه در آمریکا اطلاعی نداشته است. رییس‌جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که به جف سشنز «اعتماد کامل» دارد.

روزنامه واشینگتن‌پست گزارش داده است که دادستان کل‌ آمریکا در زمان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶، دو بار با سفیر روسیه در ماه ژوییه و سپتامبر دیدار داشته است. این در حالی است که جف سشنز هنگام جلسه تعیین صلاحیتش در سنای آمریکا منکر هرگونه ارتباط با روسیه در طول مبارزات انتخاباتی شده بود.

همین امر، باعث شده که نانسی پلوسی رهبر دمکرا‌ت‌ها در مجلس نمایندگان، و چاک شومر رهبر دمکرات‌ها در سنا خواستار استعفای جف سشنز به خاطر «قسم دروغ» بشوند.

از آنجایی که جف سشنز به عنوان دادستان کل آمریکا، در تحقیقات مربوط به پرونده «دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» مشارکت دارد، شماری از قانونگذاران آمریکایی به خاطر «تضاد منافع» خواستار توقف مشارکت سشنز در این پرونده شده‌اند.

کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان، گفته است باید مشخص شود که در دیدار سشنز با سفیر روسیه چه بحث‌هایی مطرح شده، و «راحت‌تر» است که وی به عنوان دادستان از روند تحقیقات در مورد دخالت روسیه کنار گذاشته شود.

در همین حال پل رایان، رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد جف سشنز تنها هنگامی باید از مشارکت در پرونده دخالت روسیه کنار گذاشته شود که خود او مورد تحقیق واقع شود.

ژنرال مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، تنها دو هفته پیش با اتهامی مشابه از مقام خود استعفا کرد.

جف سشنز روز پنجشنبه به شکبه ان‌بی‌سی گفت: «من هیچ‌ وقت با هیچ روسی درباره کارزارهای انتخاباتی دیدار نداشته‌ام. این اظهارات برای من تکان‌دهنده و نادرست است».

منتقدان او می‌گویند وی در جلسه بررسی صلاحیت گفته است که «هیچ‌گونه» ارتباطی با روس‌ها نداشته و قانونگذاران را گمراه کرده است.

XS
SM
MD
LG