لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۴

ترامپ: اوباما در اواخر کارزار انتخاباتی تلفن‌هایم را شنود می‌کرد


دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز شنبه ۱۴ اسفند باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین این کشور را متهم کرد که در ماه اکتبر ۲۰۱۶ سخنان آقای ترامپ را شنود می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای ترامپ گفت که این امر در اواخر دوره کارزار انتخاباتی او رخ داده اما شواهدی برای اثبات مدعای خود ارائه نکرد.

دونالد ترامپ در این خصوص در یکی از چندین پیام توئیتری نوشت: «رئیس جمهور اوباما به چه سطحی تنزل کرده که حین روند بسیار مقدس انتخابات تلفن‌های من را شنود می‌کرده است. این رسوایی [در مقیاس] نیکسون/واترگیت است. چه آدم بد (یا مریضی)!»

اشاره او به رسوایی واترگیت مربوط به دولت ریچارد نیکسون، از رؤسای جمهوری‌خواه پیشین آمریکا است. داستان واترگیت از اینجا آغاز شد که برخی نزدیکان نیکسون در ۱۷ ژوئن ۱۹۷۲ شبانه و بدون حکم قانونی وارد دفتر حزب دموکرات در ساختمان واترگیت شدند و میکروفن کار گذاشتند.

به گزارش رویترز، دفتر باراک اوباما هنوز به درخواست این خبرگزاری برای واکنش پاسخی نداده است. کاخ سفید نیز به درخواست این خبرگزاری برای توضیح بیشتر در مورد این اظهارات ترامپ واکنشی نداشته است.

دونالد ترامپ اما در توئیت دیگری در این خصوص نوشته است که «این شنودها» در برج ترامپ واقع در نیویورک، یعنی محل اقامت و کار آقای ترامپ پیش از انتقال به کاخ سفید، انجام می‌شده «اما [شنودکنندگان] چیزی پیدا نکرده‌اند.»

آقای ترامپ در توئیت دیگری افزوده است: «آیا این قانونی است که یک رئیس جمهوری که بر سر کار است یک کارزار انتخاباتی را پیش از انتخابات شنود کند؟»

وی در پیامی دیگر ادامه داده که «شرط می‌بندم یک وکیل خوب می‌تواند یک پرونده حسابی در مورد این واقعیت که رئیس جمهور اوباما در ماه اکتبر یعنی درست پیش از انتخاب تماس‌های تلفنی من را شنود می‌کرده ترتیب دهد.»

روز شنبه شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز نوشت که سعی داشته در این باره با باراک اوباما تماس بگیرد اما هنوز موفق به این کار نشده است.

XS
SM
MD
LG