لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۰

ترامپ: حمله پاریس به لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کمک می کند


دونالد ترامپ می گوید، مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از موقعیت بهتری برخوردار است.
دونالد ترامپ می گوید، مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از موقعیت بهتری برخوردار است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه اول اردیبهشت گفته است، تیراندازی به نیروهای پلیس در پاریس به موقعیت مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی، در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کمک می کند.

رییس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرده است، به رغم این که به طور علنی از مارین لوپن در انتخابات روز یکشنبه فرانسه حمایت نکرده است، اما حمله شب گذشته پاریس موقعیت رهبر حزب راست‌گرای جبهه ملی را تقویت خواهد کرد.

مردی ۳۹ ساله شامگاه پنج‌شنبه در خیابان شانزه‌لیزه پاریس به سوی نیروی پلیس تیراندازی کرد. در این تیراندازی یک پلیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. فرد مهاجم نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد و در نهایت گروه «حکومت اسلامی» یا داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

دونالد ترامپ در کاخ سفید به آسوشیتدپرس گفته است: او (خانم لوپن) در موضوع کنترل مرزها قویترین (نامزد است)، و اوهمچنین در مورد آنچه در فرانسه در جریان است از همه قویتر است.

وی اضافه کرده است: هر نامزدی که در مساله تروریسم افراطی اسلامی موضع شدیدتری داشته باشد و هر کسی که در موضوع کنترل مرزها موضع سرسخت تری داشته باشد در انتخابات بهتر عمل خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه سوم اردیبهشت برگزار می شود و در صورتی که هیچ یک از نامزدهای این انتخابات نتوانند ۵۰ درصد آرا را کسب کنند مرحله دوم بین دو نامزدی که بیشترین آرا را دارند در هفتم ماه مه برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ پیشتر درپیام‌های توییتری خود به حمله «تروریستی» پنجشنبه شب در شانزلیزه پاریس واکنش نشان داده و گفته بود ، این حمله«اثر بزرگی» بر انتخابات روز یکشنبه فرانسه خواهد داشت.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد: یک حمله تروریستی دیگر در پاریس. مردم فرانسه دیگر از این وضع خسته شده اند. این حادثه بر انتخابات ریاست جمهوری اثر می گذارد.

نظر سنجی‌های درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از پیشتازی امانوئل مکرون، چهره میانه‌رو،حکایت دارد.

این در حالی است که به گزارش رویترز مارین لوپن در این نظرسنجی‌هادر جایگاه دوم قرار دارد. خانم لوپن در برنامه‌های انتخاباتی خود خواهان سخت‌گیری‌های شدید در پذیرش مهاجران و همچنین خروج فرانسه از اتحادیه اروپا شده است.

XS
SM
MD
LG