لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۹

پلیس بریتانیا در حملات ضدتروریستی ۶ نفر را دستگیر و یک زن را مجروح کرد


پلیس بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که با کشف یک طرح تروریستی، شش نفر را در لندن و جنوب شرق انگلستان دستگیر کرده و همچنین یک متهم دیگر را نیز با ضرب گلوله مجروح کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز، متهمی که هدف گلوله پلیس قرار گرفته زنی بیست و چند ساله است و اگرچه جراحت او جدی است، اما در حال حاضر شرایط ثابت و تحت کنترلی دارد.

این گزارش‌ها عنوان می‌کند که متهم مورد اشاره در محله ویلزدن، واقع در شمال غرب لندن، بوده که دستگیر می‌شود. پلیس ابتدا اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده، اما در نهایت وقتی ناگزیر شده که به زور وارد خانه‌اش بشود، او را هدف گلوله قرار داده است.

دو نفر دیگر هم در این خانه دستگیر شده‌اند که یک زن ۲۰ ساله و یک پسر ۱۶ ساله هستند. همچنین پلیس در همان محله یک مرد ۲۰ ساله را نیز دستگیر کرده است و جز این‌ها، یک مرد و زن ۲۸ ساله نیز هنگام بازگشت به آن خانه بازداشت شده‌اند.

در گزارش‌ها به یک زن ۴۳ ساله هم اشاره شده که پلیس او را در شهر کنت بازداشت کرده است.

تنها یک روز قبل از این رخدادها، پلیس بریتانیا مردی را در حوالی پارلمان بریتانیا بازداشت کرد که گفته می‌شود چندین چاقوی بزرگ همراه خود داشته است، اما در اطلاعیه پلیس عنوان شده که بازداشت‌های جمعه شب ارتباطی با این ماجرا نداشته است.

با این حال پلیس بریتانیا معتقد است که با این بازداشت‌ها تهدیدهایی جدی علیه امنیت عمومی خنثی شده است.

به دنبال حمله تروریستی اخیر در حوالی پارلمان بریتانیا که در جریان آن مردی با راندن اتوموبیل خود در پیاده‌رو چهار نفر را به قتل رساند، اقدامات امنیتی در آن منطقه افزایش یافته است.

عامل آن حمله خالد مسعود ۵۲ ساله، متولد بریتانیا، بود که داعش وی را سرباز خود معرفی کرد. خالد مسعود پیش از آن که با ضرب گلوله پلیس از پای دربیاید، یکی از پلیس‌های محافظ پارلمان را با چاقو به قتل رساند.

XS
SM
MD
LG