لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۲

آیا تولید انرژی از زباله در شمال ایران توهمی بیش نیست؟


آیا تولید انرژی از زباله در شمال ایران توهمی بیش نیست؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:54 0:00
لینک مستقیم

رییس سازمان حفاظت‌ محیط‌زیست می‌گوید، تولید انرژی از زباله در شمال ایران باید محو شود. عیسی کلانتری تولید انرژی از زباله در شمال ایران را یک فکر فانتزی توصیف کرده و گفته اگر این نوع تفکر کنار گذاشته نشود، زباله شمال را از بین خواهد برد. به گفته آقای کلانتری، شمال کشور در حال مدفون‌شدن زیر پسماند است و شیرابه زباله‌ها آسیب جدی به محیط‌زیست وارد کرده است. نامدار بقایی‌یزدی، متخصص زیست‌ فن‌آوری و محیط‌زیست و پژوهشگر ارشد در زمینه تولید انرژی از زباله در لندن، درباره این موضوع با رادیو فردا گفت‌وگو کرده است:

رییس سازمان حفاظت‌ محیط‌زیست می‌گوید، تولید انرژی از زباله در شمال ایران باید محو شود.
عیسی کلانتری تولید انرژی از زباله در شمال ایران را یک فکر فانتزی توصیف کرده و گفته اگر این نوع تفکر کنار گذاشته نشود، زباله شمال را از بین خواهد برد.
به گفته آقای کلانتری، شمال کشور در حال مدفون‌شدن زیر پسماند است و شیرابه زباله‌ها آسیب جدی به محیط‌زیست وارد کرده است.
تولید برق و انرژی از پسماندهای شهری و صنعتی سال‌هاست در بسیاری از کشورها در حال انجام است. چندی پیش با برداشته‌شدن تحریم‌ها علیه ایران، چند کشور اعلام آمادگی کردند که در این زمینه در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
نامدار بقایی‌یزدی، متخصص زیست‌فن‌آوری و محیط‌زیست و پژوهشگر ارشد در زمینه تولید انرژی از زباله در لندن، درباره این موضوع با رادیو فردا گفت‌وگو کرده است:
XS
SM
MD
LG