لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۰

کوچ روباه‌ها به تهران و مساله جدید پایتخت


کوچ روباه‌ها به تهران و مساله جدید پایتخت
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:12 0:00
لینک مستقیم

روباه‌ها هم در کنار گربه‌ها و سگ‌های بی‌سرپرست به سمت تهران گسیل شده‌اند. شهرداری‌ها جمع‌آوری روباه‌ها و معدوم سازی آن‌ها را خواست شهروندان اعلام کرده‌اند، اما فعالان حقوق حیوانات از برخوردهای خشونت‌آمیز با آنها انتقاد کرده‌اند. پیام محبی، رئیس پیشین جامعه دامپزشکان ایران در گفت‌وگو با محمد ضرغامی:

روباه‌ها هم در کنار گربه‌ها و سگ‌های بی‌سرپرست به سمت تهران گسیل شده‌اند، کارشناسان می‌گویند بوی خوش پس‌مانده غذاهای آماده آن‌ها را که زیست‌بومشان زیر پای شهروندان تهرانی درنوردیده شده، میهمان پایتخت ایران کرده است.
محمد حسین بازگیر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران می گوید:«روباهها در طبیعت مسئول کنترل جوندگان کوچک هستند؛ بنابراین روباه‌ها جمعیت موش‌ها و سایر جوندگان کوچک را کنترل می‌کنند.»
تهران و دیگر شهرهای ایران در سال‌های اخیر شاهد رفتار خشونت‌بار ماموران شهرداری‌ها با سگ‌های بی‌سرپرست بوده است. شهرداری‌ها جمع‌آوری این حیوانات و معدوم سازی آن‌ها را خواست شهروندان و در راستای کنترل جمعیت این حیوانات عنوان می‌کنند، اما فعالان حمایت از حقوق حیوانات همواره از برخوردهای خشونت‌آمیز با این حیوانات انتقاد کرده‌اند.
مسئولان دولتی اخیرا اطمینان داده‌اند که روباه‌ها آسیبی به شهروندان نمی‌رسانند اما با این‌حال حضور آن‌ها عده‌ای را نگران کرده است. پیام محبی عضو هیات رییسه جامعه دامپزشکان ایران در گفت‌و‌گویی که محمد ضرغامی با او داشته از این نگرانی‌ها و یافتن راه برون‌رفتی برای آن گفته است.
XS
SM
MD
LG