لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۷

تلاش آمریکا برای جلب حمایت اروپا در محکوم کردن برنامه موشکی تهران


تلاش آمریکا برای جلب حمایت اروپا در محکوم کردن برنامه موشکی تهران
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:34 0:00
لینک مستقیم

ایران هنوز انجام آزمایش موشک میانبرد را تایید یا تکذیب نکرده،‌ اما انتقاد از آن افزایش یافته و فرانسه و بریتانیا در صدد مطرح کردن این موضوع در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند. آمریکا نیز در تلاش است تا اروپا را با خود در این زمینه همراه و آنها را به اعمال فشار تحریمی بر ایران ترغیب کند.

اگرچه ایران هنوز انجام آزمایش موشک میانبرد را تایید یا تکذیب نکرده،‌ اما انتقاد از آن افزایش یافته و فرانسه و بریتانیا در صدد مطرح کردن این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند. در همین حال آمریکا نیز در تلاش است تا اروپا را با خود در این زمینه همراه و آنها را به اعمال فشار تحریمی بر ایران ترغیب کند.
در چنین موقعیت پیچیده ایست که آزمایش یک موشک بالیستیک میانبرد توسط ایران، تبدیل به سوالی بنیادین برای ناظران این حوزه می‌شود که چرا در چنین شرایطی دست به این کار می‌زند. آیا تهران آن را ضرورتی برای پیشبرد برنامه موشکی خود می‌داند که به نوعی قلب تپنده برنامه راهبردی نظامی‌اش است یا اینکه یک اقدام تحریک‌آمیز از سوی گروهی در ساختار نظام جمهوری اسلامی است تا توان نظامی خود را در این شرایط حساس به رخ طرف مقابل بکشد.
XS
SM
MD
LG