لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۵

پوتین از آمادگی روسیه برای استقرار موشک‌های هسته‌ای «مافوق صوت» خبر داد


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه پنجم دی از آمادگی مسکو برای استقرار موشک‌های هسته‌ای «مافوق صوت» در سال آینده میلادی خبر داده است.

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین که پس از نظارت بر آزمایش سیستم جدید موشکی «آوانگارد» صحبت می‌کرد، اظهار داشت: با این آزمایش، اکنون روسیه به یک سلاح استراتژیک دست یافته است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: از سال آینده، یعنی سال ۲۰۱۹، ارتش روسیه سیستم جدید موشک های بین قاره‌ای آوانگارد را در اختیار خواهد داشت. این لحظه بسیار باشکوهی در تاریخ کشور و نیروهای نظامی است. روسیه نوع جدیدی از تسلیحات استراتژیک به دست آورده است.

پیشتر در ماه مارس ولادیمیر پوتین از تولید شماری از تسلیحات جدید و از جمله آوانگارد خبر داده بود. وی گفته بود، این موشک‌ها از قابلیت مانور بسیار بالا برخوردارند و این توانایی را دارند که به راحتی از سیستم‌های دفاع ضد موشکی عبور کنند.

طبق این گزارش ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه از وزارت دفاع روسیه در مسکو بر آزمایش این موشک نظارت کرده است.

کاخ کرملین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است، این موشک از نقطه‌ای از جنوب غربی روسیه شلیک شد و هدفی را در شرق دور روسیه با موفقیت منهدم کرد.

آسوشیتدپرس می‌گوید، آزمایش این موشک پیشرفته می‌تواند باعث افزایش تنش بین آمریکا و روسیه شود. این در حالی است که روابط دو کشور در پایین‌ترین سطح خود از زمان پایان جنگ سرد قرار دارد و واشینگتن و مسکو بر سر مسائلی مانند اوکراین، جنگ در سوریه و دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ بشدت اختلاف دارند.

با استفاده از گزارش رویترز و آسوشیتدپرس، خ/ت
XS
SM
MD
LG