لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۵

قاضی دادگاه بانک ملت: اکبر طبری بازپرس پرونده را تحت فشار گذاشته بود


محمد موحد، قاضی پرونده بانک ملت، و علی دیواندری، مدیرعامل سابق بانک
محمد موحد، قاضی پرونده بانک ملت، و علی دیواندری، مدیرعامل سابق بانک

محمد موحد، قاضی پرونده مدیر عامل سابق بانک ملت، روز سه‌شنبه گفت که اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر رئیس قوه قضائیه، بازپرس این پرونده را تحت فشار قرار داده است.

اکبر طبری به اعمال نفوذ و سوء استفاده مالی در برخی از پرونده‌های دیگر متهم است.

از جمله علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس، روز ۱۰ مهر گفته بود، رسول دانیال‌زاده ، از بدهکاران بانکی، در پرونده حسین فریدون و اکبر طبری مطرح شده است.

علیرضا زاکانی نیز درباره روابط اکبر طبری و رسول دانیال‌زاده گفته بود: «مثلا یک شرکت فولادی را به دانیال‌زاده می‌دادند و او می‌گفت پنج هزار کارگر دارم، بنابراین به او پول می‌دادند و به جای اینکه صرف فولاد و یا کارگران کند، در فرمانیه تهران برج می‌ساخت و برج را به طبری می‌دادند. الان دو برج فرمانیه دست کیست؟»

اشاره آقای زاکانی به برج فرمانیه در حالی است که پیش از این نیز برخی رسانه‌ها نوشته بودند که برج «روما رزیدنس» متعلق به رسول دانیال‌زاده است.

در جلسات گذشته دادگاه بانک ملت و پارسیان همچنین نام احسان سخایی، داماد محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، به عنوان کارگزار یکی از بدهکاران به این بانک مطرح شده بود.

قاضی پرونده روز سه شنبه همچنین گفت که آقای دیواندری برای مشاوره به یک شرکت خارجی ماهیانه ۵۲ هزار درهم دریافت می‌کرده است.

علی دیواندری، مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت‌الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی و حسین ابوالحسنی از متهمان پرونده بانک ملت هستند.

به گفته نماینده دادستانی، «در بانک ملت مبلغ ۱۰۵ میلیون دلار و در بانک پارسیان مبلغ ۶۰ میلیون دلار تخلف شده که مجموع فساد آنها ۱۶۵ میلیون دلار می‌شود».

XS
SM
MD
LG