لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۵

تساوی پرسپولیس و استقلال و سپاهان


از هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. در بازی همزمان نیز، نفت مسجد سلیمان توانست سپاهان اصفهان را با تساوی بدون گل متوقف کند.

به این ترتیب فاصله پنج امتیازی پرسپولیس با سپاهان در رتبه اول و دوم حفظ شد. اما همین توقف صدرنشینان، فرصت را به تراکتور می‌دهد تا با پیروزی در سیرجان، اختلافش را با بالانشینان بکاهد. استقلال هم با یک بازی کمتر در رده سوم ایستاده است.

پرسپولیس بعد از تعطیلات لیگ برتر و تعویض گل‌محمدی با کالدرون، مقابل تراکتور و صنعت نفت به برتری رسید. استقلال هم با جایگزینی مجیدی به جای استراماچونی سه برد پیاپی مقابل الکویت، الریان و نفت مسجدسلیمان به دست آورد.

شیوه نامشخص بلیت فروشی در روزهای اخیر با انتقاد گسترده هواداران هر دو تیم مواجه شده بود. حتی مسئولان دو تیم نیز به نامشخص بودن شیوه توزیع بلیت‌ها معترض شدند.

محمد نوری‌فر مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال در نشست خبری پیش از مسابقه، خطاب به خبرنگاران گفت این روش بلیت فروشی «مسخره است».

جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه نیز بار دیگر اعتراض هواداران زن پرسپولیس و استقلال را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

برای پرسپولیس علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین کنعانی‌، مهدی شیری، محمد انصاری (محمد نادری)، کمال کامیابی‌نیا (بشار رسن)، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور و اوساگوآنا (آنتونی استوکس)، بازی کردند.

در ترکیب استقلال حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی (آرش رضاوند)، و ارسلان مطهری به میدان رفتند.

در دقیقه ۲۴ مطهری گل اول را زد. پیش از او ارسال قائدی با ضربه سر اشتباه انصاری به به تیر دروازه خودی خورد. در برگشت شوت باقری با برش مطهری وارد دروازه شد.

پنج دقیقه بعد علیپور بازی را مساوی کرد و هفت گله شد. جاگیری اشتباه حسینی و مدافعین استقلال باعث شد مهاجم سرخپوشان نتیجه را برابر کند. علیپور به خاطر شادی پس از گلش رو به هواداران حریف که تقلید حرکات دیاباته بود کارت زرد گرفت.

در دقیقه ۵۲ خلاقیت فردی قائدی با دریبل کامیابی‌نیا و شیری منجر به ثبت گل دوم استقلال شد. گل کردن پاس زیبای قائدی، ساده‌ترین کار برای مطهری بود. جالب اینکه مطهری خرید استقلال از پنجره زمستانی، در ۵۰ دقیقه بازی لیگ و آسیایی موفق به ثبت سه گل شده بود و حالا با دو گل دیگر در دربی، آغازی طوفانی در ترکیب تیم جدیدش داشته است.

در حالی که بازی رو به اتمام بود، پرسپولیس به شدت حملاتش افزود تا بازنده از زمین خارج نشود. قرمزپوشان باز هم با اشتباه دروازه‌بان حریف به گل رسیدند. شوت استوکس و دفع ناقص حسینی در زاویه بسته به رسن رسید تا یار تازه‌وارد پرسپولیس گل مساوی را به نام خود ثبت کند.

از جمله موقعیت‌های مهم بازی که منجر به گل نشد، در دقیقه ۴۵ رقم خورد که حرکت عرضی قائدی و شوت سنگینش با واکنش بیرانوند به کرنر رفت. برای پرسپولیس هم بیست دقیقه بعد، ضربه ایستگاهی نوراللهی را حسینی به زحمت مهار کرد و در برگشت چیزی نمانده بود کنعانی گل بزند.

جالب اینکه در این دیدار مهیج سه موقعیت گل هم در وقت‌های تلف شده ایجاد شد. دقیقه ۱+۹۰ کرنر غفوری با ضربه سر در آستانه ورود به دروازه دفع شد.

یک دقیقه بعد شلیک ایستگاهی و قوسی استوکس که اولین بازی‌اش را برای پرسپولیس برگزار می‌کرد، به طرز خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۴+۹۰ نیز ارسال رضاوند و ضربه سر باقری را بیرانوند گرفت تا بازی با تقسیم امتیازات و سوت بیژن حیدری به پایان برسد.

شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور ندارشت. شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، سیاوش یزدانی و عارف غلامی هم دربی را به دلیل مصدومیت از دست دادند.

فرهاد مجیدی در نشست خبری، درباره لحظات پایانی گفت: «اگر فرشید پاس خوب به رضاوند داده بود تک به تک می‌شد. چندین وینگر داریم اما دو تا بازیساز نداریم. دست مربی روی نیمکت بسته است.»

یحیی گل‌محمدی هم درباره گل دوم استقلال گفت: «جای سوال بزرگی است که از دفاع ما رد شدند و به گل رسیدند. استقلال بعد از این گل موقعیت دیگری نداشت. با صبر و حوصله حریف را عقب بردیم و از موقعیت ‌خودمان استفاده کردیم.»

XS
SM
MD
LG