لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۵

نمایندگان فوتبال ایران؛ از «هرگز بازی نمی‌کنیم» تا صعود مقتدرانه به مرحله گروهی


بازی تیم‌های فوتبال استقلال و الریان قطر در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه
بازی تیم‌های فوتبال استقلال و الریان قطر در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه

تیم‌های فوتبال استقلال و شهر خودرو با غلبه بر حریفان خود در دور مقدماتی از لیگ قهرمانان آسیا به مرحله گروهی این رقابت‌ها راه یافتند.

خودداری تیم‌های ایرانی از معرفی زمین بی‌طرف، باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا امارات را به عنوان میزبان انتخاب کند.

نمایندگان فوتبال ایران در حالی صعود کردند که مقامات ورزش کشور تا سه روز مانده به مسابقه، قاطعانه از تحریم رقابت‌ها سخن می‌گفتند و تاکید می‌کردند که فقط در ایران حاضر به بازی‌اند.

هشدار کنفدراسیون و کارشناسان فوتبال مبنی بر محرومیت سنگین باشگاه‌ها و جرایم هنگفت، باعث شد که ایران از موضع خود عقب‌نشینی کند.

به این ترتیب هر دو تیم راهی دبی و شارجه شدند تا از سد تیم‌های الکویت (کویت) و الرفاع بحرین بگذرند.

از شنبه تا سه‌شنبه برای دیدار بعدی فرصتی برای استراحت نبود و با توجه به عدم پرواز مستقیم از امارات به قطر، شهر خودرو با تاخیر طولانی در پرواز، از کویت راهی قطر شد.

استقلالی‌ها هم به تهران برگشتند تا روانه قطر شوند. این تیم فرصتی برای بازیابی مناسب و تمرینات تاکتیکی نداشت.

شاگردان فرهاد مجیدی که ۳-۰ الکویت را شکست داده بودند، با نمایشی بی‌سابقه موفق شدند الریان تیم دوم حاضر در لیگ ستارگان قطر را ۵-۰ شکست دهند و به مرحله گروهی برسند.

در ترکیب الریان ستارگانی مانند گابریل مرکادو، بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین و یاسین براهیمی، از تیم ملی الجزایر، حضور دارند.

استقلال با ترکیب حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، مسعود ریگی (آرش رضاوند) فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی (ارسلان مطهری) و شیخ دیاباته (مرتضی تبریزی) به میدان رفت.

گل اول توسط دیاباته به ثمر رسید. ضربه کاشته غفوری به تیر خورد و در برگشت توسط مهاجم مالیایی تیم استقلال که دو گل هم به الکویت زده بود، به تور دروازه میزبان رسید.

در دقیقه ۴۰ کریمی توپ را به قائدی رساند تا مهاجم تکنیکی استقلال پس از یک‌دو با دیاباته گل دوم را بزند.

قائدی در دومین دقیقه از نیمه دوم با هدف‌گیری دقیقش دو گله شد و استقلال را سه بر صفر پیش انداخت.

قائدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، پیروزی تیمش را به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان تقدیم کرد.

گل‌های چهارم و پنجم را ارسلان مطهری در دقایق پایانی بازی زد تا سنگین‌ترین شکست نمایندگان فوتبال قطر در برابر باشگاه‌های ایرانی رقم بخورد. شادی گل مطهری شبیه نواختن گیتار بود.

فرهاد مجیدی در نشست خبری گفت: «واقعاٌ به چنین نتیجه‌ای فکر نمی‌کردیم. مشکلات زیادی داشتیم که فقط من و بازیکنانم خبر داریم. تنها جمله‌ای که می‌توانم بگویم این است که می‌توانم به احترام بازیکنانم بایستم و بابت این بازی زیبا تشکر کنم».

مجیدی که در هفت بازی به عنوان سرمربی استقلال متحمل شکست نشده، قائدی را «نیمار» نامید و گفت: «استقلال تیم بزرگی است و دو بار قهرمان آسیا شده. بازیکنانم رویاهای بزرگی دارند و بهترین نتایج را بدست می‌آورند، به شرطی که امکانات کافی فراهم باشد».

در دیگر بازی برگزار شده شهر خودرو پس از ۱۲۰ دقیقه بازی بدون گل، موفق شد در ضربات پنالتی از سد میزبانش السیلیه بگذرد و راهی دور بعد شود.

مهدی رحمتی، حسین مرادمند، علی نعمتی، علی فرامرزی (علی نبی‌زاده) حسن جعفری، اکبر صادقی (فرشاد فرجی) سعید صادقی، میلاد سرلک، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری (مرتضی خراسانی) و حسین مهربان (روح‌الله سیف‌اللهی) بازیکنان پدیده در این دیدار بودند.

سیف‌اللهی، سرلک، قاسمی‌نژاد، فرجی و صادقی هر پنج ضربه تیم‌شان را وارد دروازه کردند.

ضربه کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم ملی ایران که برای تیم السیلیه بازی می‌کند را مهدی رحمتی مهار کرد. انصاری‌فرد در جریان بازی هم یک بار توپ را به تیر دروازه شهر خودرو کوبید.

به این ترتیب با پایان دور مقدماتی، چهار تیم ایرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت. پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو در این رقابت‌ها بازی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG