لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۶

محمد‌علی زم: هیچ خبری از وضعیت پسرم ندارم


محمد‌علی زم (راست) می‌گوید که از کلیات و جزئیات پرونده پسرش بی‌خبر است
محمد‌علی زم (راست) می‌گوید که از کلیات و جزئیات پرونده پسرش بی‌خبر است

پدر روح‌الله زم، بنیان‌گذار سایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز»، اعلام کرد که از وضعیت پسرش در مدت شش ماه بازداشت او هیچ اطلاعی ندارد و قاضی پرونده نیز هنوز به درخواست ملاقات خانواده با آقای زم پاسخ نداده است.

محمد‌علی زم در مصاحبه با وب‌سایت «انصاف‌نیوز» گفته که در شش ماه گذشته نه به صورت حضوری و نه به صورت تلفنی با پسرش صحبت نکرده و قاضی نیز به درخواست کتبی خانواده برای ملاقات با پسرش پاسخ نداده است.

او اعلام کرد که از کلیات و جزئیات پرونده نیز بی‌خبر است و برای روح‌الله زم وکیل تسخیری تعیین شده است.

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم ۲۱ بهمن پارسال در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، پرونده‌ای که در آن ۱۷ بند اتهامی علیه او مطرح شده است از جمله «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی اسرائیل به واسطه سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه»، «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه» و «همکاری با دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران».

سازمان گزارشگران بدون مرز با «ناعادلانه» خواندن روند برگزاری دادگاه روح‌الله زم هشدار داده بود که برخی اتهامات منتسب به وی می‌تواند منجر به صدور حکم اعدام شود.

سپاه پاسداران ۲۲ مهر ۹۸ اعلام کرد که روح‌الله زم را طی آنچه «عملیات پیچیده، با حربه فریب اطلاعاتی» خواند دستگیر کرده است.

هرچند محل بازداشت روح‌الله زم به‌طور رسمی اعلام نشده، اما همسر و نزدیکانش می‌گویند که او در سفری از فرانسه به عراق ناپدید شده بود.

XS
SM
MD
LG