لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۶

ترامپ کمک مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را تعلیق کرد


دونالد ترامپ سازمان بهداشت جهانی را به  جانبداری از چین متهم کرده است.
دونالد ترامپ سازمان بهداشت جهانی را به  جانبداری از چین متهم کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۲۶ فروردین اعلام کرد به دلیل «قصور» سازمان جهانی بهداشت در مواجه با بحران ویروس کرونا، کمک مالی آمریکا به این نهاد بین المللی را تعلیق می‌کند.

دونالد ترامپ در جریان نشست خبری خود در کاخ سفید تاکید کرد که سازمان جهانی بهداشت در واکنش به شیوع ویروس کرونا در انجام «وظیفه اصلی خود» ناکام بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا این سازمان وابسته سازمان ملل را متهم كرد كه «حقیقت» را درباره آنچه كه در مركز شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان در چین روی داده را بیان نکرد.

دونالد ترامپ همچنین سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین متهم کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که سازمان جهانی بهداشت اطلاعات نادرست در خصوص ویروس کرونا منتشر کرده و با اقدام آمریکا در ممنوعیت ورود مسافران از چین مخالفت کرد.

سازمان جهانی بهداشت یک روز پس از محدودیت های اعمال شده توسط رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ورود افراد از چین به ایالات متحده گفته بود، ممنوعیت سفر گسترده که بر تجارت و مسافرتهای بین‌المللی اثر می‌گذارد برای مقابله با ویروس کرونا ضروری نیست.

دونالد ترامپ در ادامه گفت: من به دولتم دستور داده‌ام در جریان بررسی نقش سازمان جهانی بهداشت در سوء مدیریت جدی و لاپوشانی شیوع ویروس کرونا، کمک‌ها به آن متوقف شود.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت در انجام وظیفه اصلی خود ناکام بوده و می‌بایست در این باره پاسخگو باشد.

به دنبال این اظهارات دونالد ترامپ، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفته است، الان زمان مناسبی برای كاهش منابع فعالیت‌های سازمان جهانی بهداشت یا هر سازمان بشردوستانه درگیری با مقابله با شیوع ویروس کرونا نیست.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرده است: الان زمان اتحاد و همکاری جامعه بین‌المللی برای همبستگی جهت متوقف کردن این ویروس و پیامدهای ویرانگر آن است.

تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، هم پیشتر ضمن دفاع از عملکرد این نهاد وابسته به سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که بودجه این نهاد همچنان تامین شود.

به گزارش نشریه «د هیل» آمریکا بزرگترین کمک کننده به سازمان جهانی بهداشت، یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد، است. طبق این گزارش، آمریکا بودجه اختصاصی به این نهاد برای سال آینده میلادی را ۵۸ میلیون دلار تعیین کرده است. این بودجه سال گذشته ۱۲۲ میلیون دلار بوده است.

امریکا هم اکنون بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و شمار مرگ و میر به دلیل ابتلا به این ویروس را در جهان دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۵۹۲ هزار نفر رسیده است و بیش از ۲۵ هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

XS
SM
MD
LG