لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۲

«نگرانی و خشم» خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی از اقدامات ایران


«نگرانی و خشم» خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی از اقدامات ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:58 0:00
لینک مستقیم

اطلاعاتی که رادیوفردا به آن دست یافته است، نشان می دهد که دولت ایران به دنبال امضای یادداشت‌ تفاهمی با دولت اوکراین در مورد پرونده سرنگونی پرواز ۷۵۲ در نزدیکی تهران است. حامد اسماعیلیون، عضو انجمن دادخواهی برای قربانیان پرواز ۷۵۲، ساکن کانادا ، درباره این موضوع می‌گوید:

اطلاعاتی که رادیوفردا به آن دست یافته است، نشان می دهد که دولت ایران به دنبال امضای یادداشت‌ تفاهمی با دولت اوکراین در مورد پرونده سرنگونی پرواز ۷۵۲ در نزدیکی تهران است.
منابع آگاه از جزئیات پیشنهاد ایران، در گفت‌وگو با رادیوفردا تأیید کردند که ایران به دنبال دستیابی به نوعی تفاهم با اوکراین است که بر مبنای آن، کیف از پیگیری حقوقی و جنایی این سانحه دست بردارد. این منابع می‌گویند یادداشت تفاهم پیشنهادی، به گونه‌ای تدوین شده است که به ایران اجازه می‌دهد از بار مسئولیت در این زمینه شانه خالی کند.
این در شرایطی است که تا اینجا، موضع رسمی مقام‌های اوکراینی، تأکید بر پیگیری کامل موضوع سرنگونی هواپیمای این کشور در ایران بوده است.
رضا جمالی از رادیو فردا در گفت‌وگو با حامد اسماعیلیون، عضو انجمن دادخواهی برای قربانیان پرواز ۷۵۲، ساکن کانادا ، ارزیابی او را درباره با این خبر پرسیده است.
XS
SM
MD
LG